پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران

تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران

تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران بررسی اختصاری تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران : تاریخچه پیدایش سواد رسانه‌ای، به سال ۱۹۶۵ باز می‌گردد. مارشال مک ‌لوهان اولین بار این واژه را بکار برد و نوشت: "زمانی که دهکدۀ جهانی تحقیق یابد، لازم است انسان‌ها به سواد جدیدی بنام سواد رسانه‌ای دست یابند. فرهنگ دیگر در چارچوب مرزهای جغرافیایی تعریف نمی شود. فرهنگ را هم مردم دنیا می سازند." تئوری سواد رسانه‌ای شناختی، توسط جیمز پاتر مطرح شد است. دهه‌ های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را باید دهه‌ های پیوند و ارتباط سواد رسانه ‌ای با تفکرات انتقادی دانست. در این سالها، دپارتمان‌ های دانشگاهی تحلیل فیلم در...

در شبکه های اجتماعی باشیم یا نباشیم؟!

در شبکه های اجتماعی باشیم یا نباشیم ؟!

در شبکه های اجتماعی باشیم یا نباشیم ؟! آیا تبلیغ در شبکه های اجتماعی به همراه آسیب های حضور در رسانه ها و فضای مجازی به عنوان مصرف کننده آسیب زا است؟ واقعیت قصه این است، که شبکه های اجتماعی متعلق به ما نیست، متاسفانه حسب اتفاقات مختلف هنوز ما یک شبکه اجتماعی داخلی قوی و مستحکم با ساختار و امکانات اصولی نداریم، این یک آسیب بزرگ است که مجال صحبت در باب آن اینجا نیست. توجیه شرعی و اخلاقی اما آیا حضور در این شبکه ها توجیه شرعی و اخلاقی دارد یا خیر؟ قبل از بیان این موضوع باید بیان داشت که برخی افراد کم...

معایب اینترنت از زبان دانش آموزان

معایب اینترنت از زبان دانش آموزان

معایب اینترنت از زبان دانش آموزان بیان کننده این نکته است که رژیم مصرف رسانه دانش آموزان در چه محدوده ای قرار دارد و آن ها چه درکی نسبت به فضای مجازی دارند. طبق تحقیقات انجام شده در بین بسیاری از دانش آموزان آسیب ها و معایب مشترکی در اینترنت تشخیص داده شده است. اکثر دانش آموزان تا کنون به این موضوع به صورت خاص فکر نکرده اند اما بعد از اندکی تامل می توانند حداقل چند مورد از معایب اصلی و بزرگ اینترنت را نام ببرند. این به این معنی نیست که اینترنت سراسر عیب است و بد. بلکه معنای این است که...

کار تبلیغی اصولی و دقیق در فضای مجازی

کار تبلیغی اصولی و دقیق در فضای مجازی

کار تبلیغی اصولی و دقیق در فضای مجازی ضامن تبلیغ موفق در این راستا است. شما باید اصول تبلیغ در فضای مجازی را بدانید و به آن عمل کنید تا تبلیغ مجازی موفق داشته باشید. در فضای مجازی اتفاقات باید اصولی و درست کنار هم چیده شوند. به خصوص زمانی که شما بخواهید کار تبلیغی یا یک کار اصولی محتوایی انجام دهید. به این معنا که اگر فقط به یک اکانت شبکه اجتماعی بسنده کردید اگر آن سایت و کمپانی خیلی راحت مثل اینستاگرام و فیسبوک می تواند حساب کاربری شما را حذف کند. کار تبلیغی اصولی و دقیق در فضای مجازی اعتماد بیش از حد...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها