پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا به نوعی برای مخاطبین شما جدابیت ایجاد می کند عنوان مناسب در کنار تصویر مناسب است که مخاطبین را تحریک می کند برای مطلب شما زمان بگذارند یا نگذارند. عنوان مطلب و عکس شما در فضای مجازی اتفاق بسیار مهمی است. اگر شما بتوانید محتوایی را منتشر کنید که از عنوان و تصویر به روز و خوبی برخوردار باشد توجه مخاطب را در وهله اول جلب کرده اید و همان جلب توجه مخاطب به این مطلب است که ارزش پیدا می کند و باعث می شود که مخاطب مخاطب برای مطالعه و یا استفاده از این مطلب زمان...

قاعده ناگفته اینستاگرام و عاقبت قصه!

قاعده ناگفته اینستاگرام

قاعده ناگفته اینستاگرام چندی قبل یکی از مدیران اینستاگرام در یکی از مصاحبه هایش گفته بود؛ مبنای کار ما این بوده است که وقتی مخاطب گوشی همراه خود را آنلایک میکند، ناخودآگاه به سراغ اینستاگرام برود و آن را باز کند. و ما الان شاهد این موضوع هستیم که فرد وقتی حتی ۵ دقیقه زمان خالی دارد برای استراحت، بین درس خواندن، بین جلسات، در اداره، در خانه و موقع کار کردن به سرعت به سراغ اینستاگرام می رود و آن را چک میکند. این خاصیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است. درگیر کنندگی که این شبکه ها ایجاد میکنند و جذابیت بصری آنها...

دامنه ها

دامنه ها و بازار تازه به دوران رسیدگی!

دامنه ها و اساسا دامنه های اینترنتی قدمتی در حدود ۳۵ سال دارند، شاید زمانی که حتی کمتر کسی اسم اینترنت را شنیده بود! اولین دامنه ثبت شده اینترنتی Symbolics.com است که مربوط به ۳۵ سال پیش از این است. شاید آن زمان کسی فکرش را هم نمی کرد که دامنه ها ارزش پیدا کنند و به طور کلی اینترنت، انقدر فراگیر شود ... تا سال ۱۹۹۲ کمتر از ۱۵ هزار دامنه مختلف، با پسوند دات کام ثبت شده بود. سال ۲۰۰۹ در حدود ۱۹۲ میلیون نام دامنه وجود داشت، که بخش بزرگی از آن ها با پسوند دات کام بودند. این تعداد در...

جنگ روانی در فضای مجازی

جنگ روانی در فضای مجازی

جنگ روانی مدیریت افکار در فضای مجازی در حال اتفاق افتادن است آنچه که برای ما باید اهمیت داشته باشد این است که ما نسبت به عملیات روانی چه واکنشی نشان می دهیم. یک جنگ خاصی در رسانه ها داریم به نام جنگ روانی که با عملیات های فکری مختلف، ذهن مخاطب را از چیزی دور می کنند یا به یک اتفاقی نزدیک و خیلی راحت آدم ها را به هر سمت و سویی که بخواهند می برند. برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند نباید بر روی محتوا های بدون منبع فضای مجازی حساب کرد. به این معنا که در فضای مجازی کلی کانال...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها