پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
خوراک مغز در مهمانی ها

خوراک مغز در مهمانی ها

خوراک مغز در مهمانی ها را مورد توجه قرار می هید. مهمانان ما علاوه بر غذای جس می توانند خوراک فکری و روحی نیز از ما دریافت کنند. سر سفره مهمانی ها، به غذای مهمان ها فوق العاده توجه می کنیم تا همه چیز کامل باشد. از زیتون پرورده تا انواع ترشیجات. غذای شیک و لوکس و تمیز. اما چقدر به خوراک مغزمان توجه می کنیم؟ اینکه قبل و بعد غذا راجع به چه موضوعی صحبت می کنند؟ چرا در مورد مهمانان خود و حتی زمانی که خود ما به مهمانی می رویم به این موضوع توجه نداریم که چه خوراک های فکری و روحی...

موج های مجازی

موج های مجازی

موج های مجازی جریان هایی را راه می اندازند که قدرت تفکر در رسانه ها را از افراد می گیرند و انسان ها را دچار اشتباه و قضاوت زود هنگام در فضای مجازی میکنند. واقعیت فضای مجازی این است که این فضا یک موج است. یک موج بزرگ که شامل موج ها کوچکتر است. مانند دریا. موجی بزرگ که پشت ماجراست و موج های کوچکی در جلوی آن حرکت میگیرند. نباید درگیر این موج های رسانه ای شد. این موج های فضای مجازی قدرت تحلیل و استدلار را از ما میگیرند. قدرت فکر کردن را از انسان میگیرند. قدرت اینکه به پیرامون خود نگاه کنیم و...

قاعده ناگفته اینستاگرام و عاقبت قصه!

قاعده ناگفته اینستاگرام

قاعده ناگفته اینستاگرام چندی قبل یکی از مدیران اینستاگرام در یکی از مصاحبه هایش گفته بود؛ مبنای کار ما این بوده است که وقتی مخاطب گوشی همراه خود را آنلایک میکند، ناخودآگاه به سراغ اینستاگرام برود و آن را باز کند. و ما الان شاهد این موضوع هستیم که فرد وقتی حتی ۵ دقیقه زمان خالی دارد برای استراحت، بین درس خواندن، بین جلسات، در اداره، در خانه و موقع کار کردن به سرعت به سراغ اینستاگرام می رود و آن را چک میکند. این خاصیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است. درگیر کنندگی که این شبکه ها ایجاد میکنند و جذابیت بصری آنها که...

سم نا امیدی در فضای مجازی

سم نا امیدی در فضای مجازی

سم نا امیدی در فضای مجازی اتفاقات زود میگذرند ولی در ذهن آدمها باقی میمانند. یعنی وقتی شما مدام در صفحات شخصی یا در کانال ها یا در تریبون های رسمی می شنوید و می بینید، که آیه یاس خوانده می شود و آیه ما نمیتوانیم خوانده میشود. این اتفاف بسیار اتفاق تلخ و زننده است. اگر می خواهیم درست زندگی کنیم باید سواد رسانه ای خود را بالا ببریم. سواد رسانه ای شامل خیلی از چیزها میشود. اولا نوع نگاه ما به رسانه ها. ثانیا اثرپذیری از رسانه ها و شبکه های پیرامون خود. و ثالثا نقش ما در همین فضا و در همین ساختار.     این یک امر...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها