پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
تسلط بر فضای مجازی

تسلط بر فضای مجازی

تسلط بر فضای مجازی فضای مجازی چند سال پیش با الان بسیار متفاوت است، چند سال قبل زمانی که صرفا فضای وبلاگنویسی مرسوم بود، هرکس تریبونی داشت برای بیان حرف هایش و همین! بعدتر کامنت ها یا دیدگاه ها رواج پیدا کردند و فضا تاحدی مشارکتی شد. کاربران طعم تعامل را چشیدند و با ظهور شبکه هایی مثل فرندفید، فیسبوک و توییتر، فضا بسیار فرق کرد ... آن زمان ها اصل اتفاق، انتشار محتوا بود ولی با رواج شبکه های اجتماعی، اهمیت انتشار محتوا و تعامل در این شبکه ها همسطح شدند. کم کم یوتیوب و شبکه های پیام رسان هم رسیدند و اینجا بود که تعاملات...

تفکر رسانه ای در انواع رسانه

تفکر رسانه ای در انواع رسانه

تفکر رسانه ای در انواع رسانه تفکر رسانه ای الزاما این نیست که زیاد کلیپ ببینیم در شبکه های اجتماعی نهایت فعالیت را داشته باشیم و زیاد فیلم ببینیم و روزنامه بخوانیم. تفکر رسانه ای به معنای تحلیل رسانه است. اینکه فکر کنیم و به یک جریان و ساختاری که فضای مجازی و آدم های موثر آن پی گرفته اند برای ایجاد یک اتفاق فکر کنیم. جریان ها را رصد کنیم و به اتفاقات یک نگاه چندجانبه داشته باشیم. چندجانبه از حیث زمان، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و اثری که در این بازه های زمانی روی مخاطب میگذارد.     تفکر رسانه ای الزاما بررسی...

نقد انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

نقد انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

نقد انیمیشن هتل ترانسیلوانیا زوایای پنهان و آشکار این انیمیشن را بیشتر آشکار می کند. این انیمیشن بر پایه جادو و جادوگری ساخته شده است برخی از لایه های عمیق این پویانمایی بسیار جالب است لایه هایی که درست در مقابل چشمان ما است و ما آن ها را می بینیم و تاثیر می پذیریم ولی به آن ها توجه نداریم. فراموش نکنید که تنها راه مبارزه با آسیب های رسانه ها افزایش سطح سواد رسانه ای است. این داستان برپایه ازدواج جن و انسان پایه گذاری شده است. کارتون هتل ترانسیلوانیا از زمان تولد یک کودک شروع می شود، یک کودک که حاصل ازدواج یک...

قاعده ناگفته اینستاگرام و عاقبت قصه!

قاعده ناگفته اینستاگرام

قاعده ناگفته اینستاگرام چندی قبل یکی از مدیران اینستاگرام در یکی از مصاحبه هایش گفته بود؛ مبنای کار ما این بوده است که وقتی مخاطب گوشی همراه خود را آنلایک میکند، ناخودآگاه به سراغ اینستاگرام برود و آن را باز کند. و ما الان شاهد این موضوع هستیم که فرد وقتی حتی ۵ دقیقه زمان خالی دارد برای استراحت، بین درس خواندن، بین جلسات، در اداره، در خانه و موقع کار کردن به سرعت به سراغ اینستاگرام می رود و آن را چک میکند. این خاصیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است. درگیر کنندگی که این شبکه ها ایجاد میکنند و جذابیت بصری آنها...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها