پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
تعامل با مخاطبین در فضای مجازی

تعامل با مخاطبین در فضای مجازی

تعامل با مخاطبین در فضای مجازی رکن اصلی موفقیت در رسانه است. شنیدن و موثر دانستن انتقادات و نظرات کاربران به رشد ما بسیار کمک می کند. مخاطبین ما در محیط های مختلف فضای مجازی سرمایه های حضور و وجود ما در این فضا هستند. یعنی اگر ما مخاطبینمان را نداشته باشیم گویی هیچ چیزی، هیچ سرمایه و فرصتی در این فضا نداریم. چرا که تمام ارزش کار تبلیغی ما به وجود مخاطبینی است که آن ها را ببینیم، که با آن ها تعامل کنیم. حضور در فضای مجازی نیاز به صحبت و تعامل با مخاطبین دارد. ما باید نسبت به مخاطبین خود در رسانه...

شلوغی شهر

شلوغی شهر

شلوغی شهر مدیریت مصرف رسانه ها را از ما گرفته است. این شلوغی اجازه نمی دهد از خودمان سوال بپرسیم. استفاده از رسانه ها باید حساب شده و متمرکز باشد. در شلوغی و التهابات شهر، ما هم یکی از آدمهایی شدیم که فقط هر اتفاقی که در اختیارمان قرار می دهند بدون هیچ توجیه و دلیلی استفاده می کنیم. از خودمان نمیپرسیم چرا این سرویس رایگان است از خودمان نمیپرسیم که آیا ارزش این را دارد که خودمان یا فرزندمان را درگیر فلان بازی و یا فلان ابزار شود از خودمان نمی پرسیم که آینده این قصه به کجا می رسد و چه می شود. اگر...

تغییر نوع روابط در فضای مجازی

تغییر نوع روابط در فضای مجازی

تغییر نوع روابط در فضای مجازی همسرانه ها فقط حرف های زیبا نیستند ... توجه اصلی ترین عشق و محبت به همسره ... چه بسیار رابطه هایی که تنها بر اثر ندانستن فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی از بین رفتند و سست شدند. گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان نباید روابط ما را در قالب خود ببرد. حرف هایی که رو در رو زده میشود و احساساتی که تنها از حالات چهره مشخص میشوند را نمیتوان با پیام متنی و تصویری بیان کرد.   تغییر نوع روابط در فضای مجازی   ابزار به روز و تکنولوژی های جدید نباید مسئولیت زوج ها را...

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب فرزندان

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب فرزندان

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب فرزندان باید جدی گرفته شود. استفاده از ابزارهای رسانه ای موقعی که در خانه و خانواده زمان خواب و استراحت است باید ممنوع باشد. چرا؟ بخاط اینکه فضای شب و فضای استراحت حتی اگر آن استراحت بعد از ظهر باشد یک حریم شخصی را برای فرزندمان ایجاد می کند. یعنی بچه احساس می کند الان در اختیار خودش است و می تواند هر کاری دلش می خواهد انجام دهد. و این شروع اتفاقات تلخ و بد است اتفاقاتی که هر والدینی از آن بیزار است. حالا که بیزاریم حالا که بدمان می اید و دقدقه فرزندمان را داریم باید برای این فضا...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها