پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
اعتماد در فضای مجازی

اعتماد در فضای مجازی

اعتماد در فضای مجازی به آسانی دنیای واقعی نیست اما بسیاری نمیخواهند باور کنند که روابط فضای مجازی در شبکه های اجتماعی با روابط واقعی زمین تا آسمان فرق دارد. همه ادعا می کنند آدم شناس هستند! اگر خُب! پس دلیل این همه خداحافظی تلخ چیه؟! واژه اعتماد را نمیتوان در همه جا به یکسان تعریف کرد. حالا که در دو دنیا زندگی میکنیم ، دنیای واقعی و دنیای اینترنتی، باید بدانیم که تعریفی که همیشه از واژه ها در ذهن داشتیم در دنیای مجازی کمی تغییر میکند. سالها با فردی معاشرت میکنید و در ذهن خود به او اعتماد دارید. اما گاهی فردی از اعتماد شما سو...

رعایت محرم و نامحرم در فضای مجازی

رعایت محرم و نامحرم در فضای مجازی

رعایت محرم و نامحرم در فضای مجازی هم باید مانند فضای حقیقی مرود توجه باشد. همانگونه که در فضای حقیقی از بسیاری از برخوردها پرهیز می کنیم در فضای مجازی هم باید همین رفتار را داشته باشیم. در فضای مجازی باید خیلی بیشتر از فضای حقیقی مواظب باشیم فضای حقیقی جایی است که خیلی وقت ها آدم با لحاظ حضور طرف مقابل از گفتن خیلی از کلمات پرهیز می کند از گفتن خیلی از کلمات و بیان خیلی از رفتارها دوری می کند ولی در فضای مجازی اینطور نیست. فضای مجازی با لحاظ اینکه حضوری درش نیست به خانم ها و آقایان اجازه صمیمی شدن...

تفکر رسانه ای در بازی

تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری

تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری ساختاری بسیار وسیع دارد. اگر حواسمان نباشد و نتوانیم این ساختار رسانه ای بازی را برای خودمان و یا خانواده مان کنترل کنیم. اتفاقات تلخی رقم خواهد خورد. اثرگذارترین رسانه ها فضای مجازی و بازی های کامپیوتری هستند. دلیل آن نیز واضح است؛ چون رسانه هایی مانند موسیقی، تصویر، فیلم و انیمیشن و سریال شما یک مخاطب یکسویه هستید. پیامی ارسال می شود و به شما میرسد. ولی در بحث بازی های رایانه ای و فضای مجازی و فضای سایبر تعامل دو سویه است. پست که میگذارید بازخورد میگیرید و با قرار دادن نظرات هم با دیگران تعامل میکنید. در...

سوء مصرف فضای مجازی

سوء مصرف فضای مجازی

سوء مصرف فضای مجازی در کمین همه است و اعتیاد به رسانه ها و معتاد فضای مجازی شدن ممکن است برای همه رخ دهد. در فضای رسانه ما یک قانون داریم که میگوید: اول خودت. در فضای رسانه اگر ما خودمان را اصلاح نکنیم هرگز نمی توانیم روی فرزندمان اثر مثبت داشته باشیم. هرگز نمی توانیم مدیریت رسانه ای خانوادمان را انجام دهیم. چون خودمان را اصلاح نکردیم. والدینی را در نظر بگیرید که بیست و چهار ساعت سرگرم تلگرام هستند و مدام در حال کار کردن و بازی کردن با موبایل و تبلت و رایانه و لبتاب و ... هستند این والدین چگونه می توانند...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها