پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
عدم اعتماد مردم به سلبریتی ها در فضای مجازی

عدم اعتماد مردم به سلبریتی ها در فضای مجازی

عدم اعتماد مردم به سلبریتی ها در فضای مجازی یاداشتی است که به بررسی عملکرد سلبریتی ها در فضای مجازی نسبت به زلزله کرمانشاه می پردازد و شناخت سلبریتی ها را برای ما مشخص می کند. آبان ماه سال ۱۳۹۶ بود که زلزله ای به قدرت ۷٫۳ ریشتر کرمانشاه را لرزاند و به دنبال آن لرزه به تن تمام ایران انداخت. حدود ۷۰۰۰۰ نفر بی خانمان شدند و خسارات مالی بسیاری در پی این حادثه وارد شد. در میان اخباری که از این اتفاق منتشر می‌شد شاهد دعوت برخی از سلبریتی ها جهت جمع آوری کمک برای مردم زلزله زده کرمانشاه بواسطه شبکه های...

اول خدا بعد هم ... ؟!

اول خدا بعد هم … ؟!

اول خدا بعد هم ... ؟! همیشه شنیدیم در فیلم های سریال ها و گاها واقعیت که "بچمو اول سپردم به خدا بعدش به شما" ... شاید این جمله تا چند سال قبل یک واقعیت بود، اما واقعیت ها هم گاهی عوض می شوند و شدند! این مهم نیست که من بخواهم یا نه، بعد از خدا که احاطه بر همه چیز داشته و دارد، ما در همین دنیایی که در آن زندگی می کنیم، فرزندان خودمان را و حتی خودمان را به رسانه های می سپاریم! رسانه هایی که دور تا دور ما را احاطه کرده و عملا همه فکر و افکار ما را تحت...

ساختار فضای مجازی

فضای مجازی معادلات کلامی و رفتاری را تغییر میدهد

ساختار فضای مجازی چگونه است؟ فضای مجازی به حالت غیرحضوری بودنش، یا به اصطلاح همان حالت مجازی بودنش، خیلی اوقات معادلات را برای ما متفاوت میکند. یعنی فکر میکنیم که در فضای حقیقی اگر دروغ بگوییم کار بدی است اما در فضای مجازی اینطور نیست. یا فکر میکنیم اگر در فضای حقیقی به نامحرم نگاه کنیم اتفاق بدی است اما در فضای مجازی اینطور نیست. در صورتی که ساختار فضای مجازی کاملا یکسان است. این یک مسئله بسیار مهم است. خیلی وقت ها ما به کار هایی که انجام میدهیم دقت نمیکنیم.       خیلی اوقات برایمان دغدغه نیست خیلی از مسائل. اما وقتی موشکافانه مسائل را بررسی کنیم متوجه...

مفهوم اصطلاحی سواد رسانه

مفهوم اصطلاحی سواد رسانه

مفهوم اصطلاحی سواد رسانه در توضیح مفهوم اصطلاحی سواد رسانه باید گفت: سواد رسانه مجموعه‌ای از چشم‌انداز‌هاست، که ما به‌طور فعالانه، برای قرار گرفتن در معرض رسانه، از آنها بهره‌برداری می‌کنیم؛ تا معنای پیام‌هایی را که با آنها مواجه می شویم، تفسیر کنیم. ما چشم‌اندازهای خود را با استفاده از ساختارهای دانش خود می‌سازیم. برای ساختن ساختارهای دانش، به ابزار و مواد اولیه نیاز داریم. ابزار، مهارت های ما در حوزه ی فضای مجازی ،سواد رسانه‌اى و ماده ی اولیه اطلاعات به دست آمده از محتواى پیام‌ها و دنیای رسانه اى است. استفاده ی فعالانه از رسانه‌ها بدان معنی است که ما از پیام‌ها آگاهیم و به‌طور...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها