پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
احساسات در فضای مجازی

احساسات در فضای مجازی

احساسات در فضای مجازی چقدر پشت حرفی مجازیمون، حس هست؟! اکثر ما بخشی از زمان روزانه خود را در شبکه های اجتماعی و دنیای فضای مجازی سپری میکنیم. اتفاقات روزمره مان را به اشتراک میگذاریم و از احساساتمان میگوییم. اما چقدرش را؟ یا بهتر بپرسیم چقدر با حس واقعی ما تطابق دارد؟   احساسات در فضای مجازی خود ما چقدر به چیزهایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود اعتماد میکنیم؟ باید بگوییم حرف ها و حس های مجازی در بسیاری مواقع حتی اگر واقعی باشند اغراق شده هستند. برخی برای پنهان کردن واقعیت و ارائه کردن جلوه ی بهتری از خود دروغ میگویند. برخی دیگر نیز...

تفکر رسانه ای در انواع رسانه

تفکر رسانه ای در انواع رسانه

تفکر رسانه ای در انواع رسانه تفکر رسانه ای الزاما این نیست که زیاد کلیپ ببینیم در شبکه های اجتماعی نهایت فعالیت را داشته باشیم و زیاد فیلم ببینیم و روزنامه بخوانیم. تفکر رسانه ای به معنای تحلیل رسانه است. اینکه فکر کنیم و به یک جریان و ساختاری که فضای مجازی و آدم های موثر آن پی گرفته اند برای ایجاد یک اتفاق فکر کنیم. جریان ها را رصد کنیم و به اتفاقات یک نگاه چندجانبه داشته باشیم. چندجانبه از حیث زمان، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و اثری که در این بازه های زمانی روی مخاطب میگذارد.     تفکر رسانه ای الزاما بررسی نماد...

اصول نویسندگی مؤثر در فضای مجازی

اصول نویسندگی مؤثر در فضای مجازی

اصول نویسندگی مؤثر در فضای مجازی و رسانه به شما کمک می کند تا با اصول تولید محتوا و اصول تبلیغ در فضای مجازی بیشتر آشنا شوید و حضور موثر تری در این فضا داشته باشید. اولین اصل در نویسندگی برای فضای مجازی پرهیز از اطاله کلام است. کوتاه بنویسید و مختصر مخاطب مطلب ساندویچی را بیشتر از برنج و خورشتی دوست دارد. دومین اصل برای نویسندگی موفق در فضای مجازی پرهیز از کلمات نامانوس است. همه فهم بنویسید. طوری بنویسید که همه اقشار مخاطب هدف شما دقیقاً بفهمند که شما چه منظوری داشتید. سومین اصل نویسندگی موفق عدم وجود غلط املایی است. قلت املاعی اعتبار...

مدیریت زندگی در فضای مجازی

مدیریت زندگی در فضای مجازی

مدیریت زندگی در فضای مجازی وقتی از مدیریت زندگی صحبت میکنیم الزاما اتفاق خاصی ملاک نیست، و الزاما اتفاق خاصی مهم نیست. بله همین که بتوانیم بخشی از زندگی خودمان را مطابق نظر خداوند و اهل بیت علیه السلام بسازیم، میشود مدیریت زندگی. اینکه بدانیم چه حرفی را کجا بزنیم. چه ایموجی و استیکری را کجا استفاده کنیم. چه کلمه و جملاتی را کجا بنویسیم. این ها همه میشوند مدیریت زندگی. آنطوری که خداوند میپسندد. خداوند دوست ندارد کسی مسخره شود، به کسی تهمت زده شود، غیبت کسی صورت بگیرد. این ساختار یک ساختار بسیار مهم است که باید برای ما تبدیل به دغدغه شود؛ باید به آن فکر کنیم و...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها