پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران

تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران

تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران بررسی اختصاری تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران : تاریخچه پیدایش سواد رسانه‌ای، به سال ۱۹۶۵ باز می‌گردد. مارشال مک ‌لوهان اولین بار این واژه را بکار برد و نوشت: "زمانی که دهکدۀ جهانی تحقیق یابد، لازم است انسان‌ها به سواد جدیدی بنام سواد رسانه‌ای دست یابند. فرهنگ دیگر در چارچوب مرزهای جغرافیایی تعریف نمی شود. فرهنگ را هم مردم دنیا می سازند." تئوری سواد رسانه‌ای شناختی، توسط جیمز پاتر مطرح شد است. دهه‌ های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را باید دهه‌ های پیوند و ارتباط سواد رسانه ‌ای با تفکرات انتقادی دانست. در این سالها، دپارتمان‌ های دانشگاهی تحلیل فیلم...

کودکان،شبکه های اجتماعی، آسیب ها و چالش ها

کودکان،شبکه های اجتماعی، آسیب ها و چالش ها

کودکان،شبکه های اجتماعی، آسیب ها و چالش ها یک یادداشت کاربردی و کوتاه در ضمینه کودک و رسانه است. برای تربیت رسانه ای فرزندان باید با آسیب های رسانه و فضای مجازی آشنا شویم. امروزه طبیعتا استفاده از کامپیوتر ها، تلفن های همراه و به دنبال آن شبکه های اجتماعی تقریبا اجتناب ناپذیر است و در تمامی مقاطع سنی و انواع مشاغل و محیط ها پیوسته شاهد ضرورت استفاده از تکنولوژی های به روز هستیم. کودکان با توجه به ذهن کنجکاو و جستجو گرشان همواره علاقه مند به تجربه چیز های جدید بوده و همواره در حال مشاهده والدینشان در حین استفاده از این...

حضور موثر در فضای مجازی

حضور موثر در فضای مجازی

حضور موثر در فضای مجازی وقتی کنار ساحل قدم میزنید، موج ها تک به تک و شانه به شانه، پیش روی هم فریاد می زنند و صدایشان انسان را به وجد می آورد، یکی پس از دیگری بالا می آیند و دوباره فروکش می کنند، هر کجای ساحل که قدم بگذارید ماجرا همین است ... ازدحام موج ها، شور می آفریند و شوق و صدای شلوغی هایش ذهن انسان را تسخیر می کند، انگار همه افکار انسان اختصاص پیدا می کند به همان موج ها و دیگر اثری از انسانی که تا چند دقیقه پیش درگیر افکار و اتفاقات تلخ و شیرین بود،...

مدیریت زمان در فضای مجازی

مدیریت زمان در فضای مجازی

مدیریت زمان در فضای مجازی یکی از مهمترین نکات در بحث استفاده از فضای مجازی است. یعنی اینکه شما بتوانید زمان حضور و استفاده از این ابزار را مدیریت کنید. اگر شما بتوانید زمان خود را مدیریت کنید اتفاق مثبتی که می افتد این است که شما از این فضا استفاده مثبت و مفیدی داشته اید. به این معنا است که من از کار خود خسته شدم می خواهم برای مدت مشخصی از یک محتوای طنز و سرگرمی استفاده کنم باید به این زمان پای بند باشم برای این کار باید همه چیز را مشخص کنم و پایبندی به زمان را در اولویت قرار دهم. اگر...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها