پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
چالش های فضای مجازی

چالش های فضای مجازی

چالش های فضای مجازی فقط چالش نیستند مثل چالش عکس برای ارتقای هوش مصنوعی فیسبوک توسط مارک زاکربرگ که با بازی دادن انسان ها برای رسیدن به دیتای رایگان انجام شد. چالش هایی که در فضای مجازی مطرح می شود بیشتر شبیه یک بازی است. بازی ای که برخی از آدم ها برای بازی دادن بقیه آدم ها می سازند. به عنوان مثال یک چالشی که چند سال چیش مطرح شده بود چالش عکس دو سال پیش و الان در یک قاب بود خیلی از مردم دنیا در این چالش شرکت کردند همه فکر می کردند که یک بازی است و واقعا هم یک بازی بود ولی...

خوراک رسانه ای

خوراک رسانه ای

خوراک رسانه ای یکی از مباحث سواد رسانه است که مسئولیت پذیری والدین و خانواده ها برای کنترل رژیم مصرف رسانه فرزندان در آن نقش مهمی دارد. آیا ما به خوراک مغز و فکر فرزندان خود به اندازه خوراک جسم آن ها اهمیت می دهیم؟ شاید در نگاه اول بسیار ساده و پیش پاافتاده به نظر برسد ولی واقعیت این است که مسئولیت خوراک رسانه ای فرزندان به عهده والدینشان است. اولین قدم برای ارائه خوراک رسانه ای به فرزندانمان، شناخت ذائقه آنهاست که این مسئله به هر قیمتی که شده است باید بدست بیاید. من اگر فرزندم را بشناسم و بدانم به چه ورزشی و...

تغییر هویت از آنچه فکر می کنید به شما نزدیکتر است

تغییر هویت از آنچه فکر می کنید به شما نزدیکتر است

تغییر هویت از آنچه فکر می کنید به شما نزدیکتر است . تغییر هویت مجازی و یا تغییر شخصیت مجازی به علت های مختلف در فضای مجازی رخ می دهد. اگر ما به هر دلیلی از مدیریت مصرف رسانه ای خوبی بهره مند نباشیم دچار تغییر هویت می شویم و اگر زود متوجه نشویم ممکن است این تغییر هویت به زندگی حقیقی و واقعی ما نیز سرایت کند. قبل از به انحراف کشیده شدن باید به فکر چاره بود همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. آیا تغییر شخصیت با تغییر هویت متفاوت است؟ تغییر هویت از آنچه فکر می کنید به شما نزدیکتر است کسانی که در...

رسانه طنز و قدرت مدیریت افکار عمومی

رسانه طنز و قدرت مدیریت افکار عمومی

رسانه طنز و قدرت مدیریت افکار عمومی یادداشتی است که به نقش طنز در مدیریت افکار جامعه می پردازد و بازی رسانه ها با استفاده ابزاری که از انواع طنز می شود پرده برداری می کند. شاید بد نباشد که پس از خندیدن به مطالب طنز اندکی هم به بک گراند و نیز جریان سازی و مهندسی افکار عمومی محتوای طنز توجه کنیم. از دیر باز یکی از دل مشغولیهای عمومی، گفتگو بین اثنینی و گعده های جمعی بود که تریبونی برای بیان عقاید و درد دلها محسوب میشد، تا آنکه رسانه به درون خانه ها خزید و خود را به یکی از اعضا و...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها