پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
در شبکه های اجتماعی باشیم یا نباشیم؟!

در شبکه های اجتماعی باشیم یا نباشیم ؟!

در شبکه های اجتماعی باشیم یا نباشیم ؟! آیا تبلیغ در شبکه های اجتماعی به همراه آسیب های حضور در رسانه ها و فضای مجازی به عنوان مصرف کننده آسیب زا است؟ واقعیت قصه این است، که شبکه های اجتماعی متعلق به ما نیست، متاسفانه حسب اتفاقات مختلف هنوز ما یک شبکه اجتماعی داخلی قوی و مستحکم با ساختار و امکانات اصولی نداریم، این یک آسیب بزرگ است که مجال صحبت در باب آن اینجا نیست. توجیه شرعی و اخلاقی اما آیا حضور در این شبکه ها توجیه شرعی و اخلاقی دارد یا خیر؟ قبل از بیان این موضوع باید بیان داشت که برخی افراد کم...

شبکه های اجتماعی یا شبکه های انفرادی

شبکه های اجتماعی یا شبکه های انفرادی

شبکه های اجتماعی یا شبکه های انفرادی مسئله این است که آسیب های فضای مجازی در اثر عدم مدیریت مصرف رسانه ممکن است ضربات روحی جبران ناپذیری بر جان ما بزند. پستی که امروز در صفحه اینستاگرامم بارگزاری کردم ۲۰۰ تا لایک خورده یعنی از بین ۱۲ هزار تا دوستی که در اینستا دارم ۲۰۰ تاشون لباس جدید من رو دوست دارند؟ چرا دیروز ۱۰۰۰ تا لایک گرفتم یعنی ۸۰۰ فر با من قهر کردند و دیگه دوستم ندارند؟ در این فکر ها بودم که متوجه شدم مادرم یک ظرف شامم رو داخل یک سینی گذاشته و به همراه یک لیوان آب و کمی سبزی...

دوستان مجازی

چقدر از دوستان مجازی دوستای واقعی هستند؟

واقعیت دوستان مجازی خیلی وقت ها نقطه ی پیش روی خیلی از لبخند های آنی و لحظه ای، گریه های شبانه ست موقع خواب. توی دنیای امروز فکر میکنیم دوستان مجازی در رسانه ها واقعا رفیقمان هستند. گاها ممکن هست که باشند اما چند درصدشان؟ اگر به مشکلی برخوریم، اگر همان دختر خانمی که عکسهای خودش را با آرایش و لباس های نامناسب منشر میکند، تصادفی داشته باشد و ظاهر خودش را از دست بدهد چند درصد از فالوور های خودش را از دست خواهد داد؟     این ها واقعیت های این دنیاست که خیلی اوقات توجهی به آنها نداریم. همشه میگوییم از همین الان باید لذت برد. اما...

راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده

راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده

راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده برای مدیریت مصرف رسانه موفق لازم و ضروری است. برای کنترل بهتر رسانه و خانواده و مدیریت استفاده از فضای مجازی باید به افزایش سواد رسانه ای پرداخت. والدین و فرزندان هر یک وظایف و تعهداتی مختص به خود را دارند، که ملزم به انجام آن هستند و باید مسئولیت پذیر باشند. در اصل حاکمیت قوانین خدا و قوانین رسانه‌ای جدی گرفته می‌شوند و هر فرد از جمله خود موظف به رعایت قوانین شرع در خصوص استفاده از رسانه ها است. در فضای رسانه مدیریت زمان و مکان، محتوا و ابزار تماما نیازمند کوشش خود فرد است و نه...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها