پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
جریان های انحرافی در فضای مجازی

جریان های انحرافی در فضای مجازی

جریان های انحرافی در فضای مجازی و عرفان های کاذب با سوء استفاده از ظرفیت های فضای مجازی طعمه های خود را قربانی می کنند. جریان های انحرافی مختلف که اخیرا شکل گرفتند صرفا از طریق فضای رسانه اصل و پایه فعالیتشان را جلو می برند. چون طبیعتا بخاطر محدودیت های مختلف این امکان برایشان نیست که به شکل حقیقی کارشان را پیش ببرند. هم اکنون که از وجود این جریانات انحرافی آگاهی پیدا کردید بد نیست که بدانید این گروه های انحرافی به شکل جدی دارند فعالیت خود را پیش می برند. در این میان اهمیت کار نخبگان در این فضا برای مقابله و روشنگری...

بازنشر یا فوروارد

بازنشر یا فوروارد

بازنشر یا فوروارد یکی از اتفاقاتی که در فضای رسانه ای امروز بسیار رایج است، کپی پیست یا بازنشر است، بدین معنا که مخاطب وقتی یک محتوایی را می بیند فارغ از سندش، فارغ از راست یا دروغ بودنش آن را منتشر می کند. وقتی ازش می پرسی که چرا این محتوا را منتشر می کنی میگه چون در فلان پیج و یا فلان کانال بود. ازش می پرسی سند این مطلب رو مشاهده کردی؟ این حرف راست بود؟ واقعیت این است که ما برای تک تک تولید محتوا و فوروارد هایی که در فضای مجازی انجام می دهیم مسئول هستیم. ذهنیت و تفکر ساختیم برای یک...

نقد انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

نقد انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

نقد انیمیشن هتل ترانسیلوانیا زوایای پنهان و آشکار این انیمیشن را بیشتر آشکار می کند. این انیمیشن بر پایه جادو و جادوگری ساخته شده است برخی از لایه های عمیق این پویانمایی بسیار جالب است لایه هایی که درست در مقابل چشمان ما است و ما آن ها را می بینیم و تاثیر می پذیریم ولی به آن ها توجه نداریم. فراموش نکنید که تنها راه مبارزه با آسیب های رسانه ها افزایش سطح سواد رسانه ای است. این داستان برپایه ازدواج جن و انسان پایه گذاری شده است. کارتون هتل ترانسیلوانیا از زمان تولد یک کودک شروع می شود، یک کودک که حاصل ازدواج یک انسان...

دو روی فضای مجازی

دو روی فضای مجازی

دو روی فضای مجازی این روز ها چقدر میخندیم؟! (از ته دل!) انگار برایمان عادت شده است دیگر. به طور واضح دروغ ها را میبینیم. متوجه حرکات صرفا نمایشی میشویم. خنده های مصنوعی را میفهمیم. گریه های دروغین را هم همینطور. اما عادت شده است. جزئی از روزمره هایمان شده و حتی بعضا از آن لذت هم میبریم! فضای مجازی در بسیاری مواقع همچون سیاه چاله ایست که احساسات را به درون خود میکشد، و تنها چیزی که باقی میگذارد نقابی است از جنس تظاهر. دو روی فضای مجازی متاسفانه پس از مدتی فردی که در شبکه اجتماعی چهره ای غیرواقعی از خود به نمایش گذاشته است، به دلیل احساس...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها