پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی خیلی از وقت ها دید ما نسبت به ابزار هایی که از آن ها استفاده میکنیم؛ "یک سری ابزار ساده و کار راه بنداز است." به این صورت که از این ابزار استفاده میکنیم به نفع خودمان، در صورتی که شاه راه و شاه کلید اصلی در واقع در دست ما و در همین رسانه ها است. اگر ما قدرت تحلیل و قدرت تفکر در باره این رسانه ها را داشته باشیم نوع تعامل با این رسانه ها متفاوت خواهد بود. ممکن است فکر کنیم که به این رسانه ها مسلط هستیم اما در واقعیت اینطور نیست و قدرت جستجوگرها...

تسلط بر فضای مجازی

تسلط بر فضای مجازی

تسلط بر فضای مجازی فضای مجازی چند سال پیش با الان بسیار متفاوت است، چند سال قبل زمانی که صرفا فضای وبلاگنویسی مرسوم بود، هرکس تریبونی داشت برای بیان حرف هایش و همین! بعدتر کامنت ها یا دیدگاه ها رواج پیدا کردند و فضا تاحدی مشارکتی شد. کاربران طعم تعامل را چشیدند و با ظهور شبکه هایی مثل فرندفید، فیسبوک و توییتر، فضا بسیار فرق کرد ... آن زمان ها اصل اتفاق، انتشار محتوا بود ولی با رواج شبکه های اجتماعی، اهمیت انتشار محتوا و تعامل در این شبکه ها همسطح شدند. کم کم یوتیوب و شبکه های پیام رسان هم رسیدند و اینجا بود که تعاملات خیلی...

هرم سواد رسانه

هرم سواد رسانه

هرم سواد رسانه هرم سواد رسانه ای به ما می آموزد که سواد رسانه تنها در یک عنوان محدود نمی شود. مجموعه ای از عناوین و موضوعات جمع شده و سواد رسانه را تشکیل میدهند. شخصی که به دنبال یادگیری دانش سواد رسانه است می بایست ابتدا فاز شناخت و تحلیل آن را پشت سر بگذارد. سپس طی آموزش های متعدد باید به مرحله ای برسد که خود یک تولید کننده باشد و به جریان سازی بپردازد. هرم رسانه ای از ۵ طبقه تشکیل می شود پایین ترین طبقه این هرم اختصاص دارد به سواد دیجیتال طبقه دوم سواد رسانه ای است طبقه سوم به رفتار رسانه ای...

موج های رسانه ای افکار را می بلعند

موج های رسانه ای افکار را می بلعند !

موج های رسانه ای افکار را می بلعند و در طولانی مدت آسیب های رسانه ای سنگینی بر جامعه متحمل می کنند. تنها راه مقابله با این موج ها بالا بردن سواد رسانه ای و مدیریت مصرف رسانه است. تمامی کسانی که سبک زندگی سالم خود را در فضای مجازی محافظت کرده اند و رسانه ها را ترک نکرده اند کاربرانی هستند که قوانین رسانه ای، رژیم مصرف رسانه و موج های رسانه ای را خوب می شاختند و هنگام مواجهه با خطرات رسانه ای، بهترین و هوشمندانه ترین واکنش ها را نشان داده اند. موج های رسانه ای افکار را می بلعند! افکاری که همه...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها