پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
حریم خصوصی

حریم خصوصی

حریم خصوصی و حریم شخصی یکی از مهمترین نیاز های همه مردم دنیا است که با مدیریت مصرف رسانه و افزایش امنیت در فضای مجازی بدست می آید. ما همیشه از فضای مجازی یک استفاده معمول و طبیعی داریم و اصلا احساس نمی کنیم که قصه هایی پشت پرده این ابزار و این فضا هست. یک ابزاری به ما داده اند، با کلی سرویس رایگان جذاب و ما فقط مصرف کننده شده ایم. ما کاری نداریم که واقعیت پشت پرده این اتفاقات چیست خیلی سریع اعتماد می کنیم و صرف اینکه یک شبکه اجتماعی از ما درخواستی می کند و یا به ما می گوید من...

جنگ روانی در فضای مجازی

جنگ روانی در فضای مجازی

جنگ روانی مدیریت افکار در فضای مجازی در حال اتفاق افتادن است آنچه که برای ما باید اهمیت داشته باشد این است که ما نسبت به عملیات روانی چه واکنشی نشان می دهیم. یک جنگ خاصی در رسانه ها داریم به نام جنگ روانی که با عملیات های فکری مختلف، ذهن مخاطب را از چیزی دور می کنند یا به یک اتفاقی نزدیک و خیلی راحت آدم ها را به هر سمت و سویی که بخواهند می برند. برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند نباید بر روی محتوا های بدون منبع فضای مجازی حساب کرد. به این معنا که در فضای مجازی کلی کانال و...

تاریخچه فضای مجازی جهان و ایران

تاریخچه فضای مجازی جهان و ایران

تاریخچه فضای مجازی جهان و ایران تاریخچه فضای مجازی (اینترنت) در جهان و ایران: پیدایش اینترنت در اواخر دهه ی ۱۹۶۰ از طریق سازمان پروژه های تحقیقاتی شبکه، که توسط وزارت دفاع ایالات متحده ئ آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته اداره می شد، آغاز شد. در سال ۱۹۸۹ اینترنت یا همان فضای مجازی بطور گسترده در دسترس مشتریان خصوصی و تجاری قرار گرفت و از سال ۱۹۹۰ دسترسی به اینترنت بطور رسمی برای سرمایه گذاری تجاری باز شد. در سال ۱۹۹۸ اینترنت به یک رسانه ی جهانی تبدیل شده بود، و مفاهیم متعارف مرزهای ملی را از بین برد. شکل گیری اینترنت را می توان به سال...

تغییر اخلاق و رفتار در فضای مجازی

تغییر اخلاق و رفتار در فضای مجازی

تغییر اخلاق و رفتار در فضای مجازی با عضویت در شبکه ها و کانال ها رخ می دهد. زمانی که مدیریت مصرف رسانه خوبی نداشته باشیم تغییر رفتار می دهیم. احتمالا با آدمهایی مواجه شدید که گاهی آنی و به دفعات ظرف مدت زمان کم، ادبیات و کلمات و حرف هایشان تغییر می کند. یعنی به شکل خیلی جدی وقتی به این آدم نگاه می کنید می گویید که این آدم تا قبلا از این حرف های زشت نمی زد. این ادبیات زشت و سخیف برای این آدم نیست این آدم اصلا حرف زشت و ناسزا نمی گفت ولی الان چطور شده که به این سادگی...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها