پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
شبکه های اجتماعی یا شبکه های انفرادی

شبکه های اجتماعی یا شبکه های انفرادی

شبکه های اجتماعی یا شبکه های انفرادی مسئله این است که آسیب های فضای مجازی در اثر عدم مدیریت مصرف رسانه ممکن است ضربات روحی جبران ناپذیری بر جان ما بزند. پستی که امروز در صفحه اینستاگرامم بارگزاری کردم ۲۰۰ تا لایک خورده یعنی از بین ۱۲ هزار تا دوستی که در اینستا دارم ۲۰۰ تاشون لباس جدید من رو دوست دارند؟ چرا دیروز ۱۰۰۰ تا لایک گرفتم یعنی ۸۰۰ فر با من قهر کردند و دیگه دوستم ندارند؟ در این فکر ها بودم که متوجه شدم مادرم یک ظرف شامم رو داخل یک سینی گذاشته و به همراه یک لیوان آب و کمی سبزی...

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا به نوعی برای مخاطبین شما جدابیت ایجاد می کند عنوان مناسب در کنار تصویر مناسب است که مخاطبین را تحریک می کند برای مطلب شما زمان بگذارند یا نگذارند. عنوان مطلب و عکس شما در فضای مجازی اتفاق بسیار مهمی است. اگر شما بتوانید محتوایی را منتشر کنید که از عنوان و تصویر به روز و خوبی برخوردار باشد توجه مخاطب را در وهله اول جلب کرده اید و همان جلب توجه مخاطب به این مطلب است که ارزش پیدا می کند و باعث می شود که مخاطب مخاطب برای مطالعه و یا استفاده از این مطلب زمان بگذارد...

قالب اینفوگرافی

قالب اینفوگرافی

شناخت انواع قالب اینفوگرافی به شما کمک می کند تا اصول نویسندگی در فضای مجازی در قالب اینفوگرافیک را بیشتر عایت کنید. کلمه اینفوگرافیک (Infographic) در حقیقت از ترکیب دو لغت information ( اطلاعات) و graphic ساخته شده است. به همین دلیل ساده اگر بگوییم اینفوگرافی در واقع یک ساختار گرافیکی است که هدف آن درک سریع و راحتتر اطلاعات و آمار است. از متن خیلی کمی در اینفوگرافی استفاده میشود اما همین موضوع آن را یک ابزار قوی برای به نمایشرآوردن آمار و داده ها، ترسیم روابط و روند ها، توضیح مفهوم ها، بیان مسائل پیچیده به شکل شده و مقایسه تبدیل...

تفکر رسانه ای در فضای مجازی

تفکر رسانه ای در فضای مجازی

تفکر رسانه ای در فضای مجازی در بحث تفکر رسانه ای در فضای مجازی ذکر یک نکته بسیار حائز اهمیت است. و در حقیقت اهمیت فضای مجازی بسته به همین نکته است. یک فیلم در حقیقت یک رسانه یک سویه است که ما از آن استفاده میکنیم. و هیچ ارتباطی با رسانه های دیگر به شکل جدی ندارد. یک موسیقی این ارتباط را ندارد. یک سریال ماهواره ای همینطور.     اما فضای مجازی سکوی پرتاب همه رسانه هاست. یعنی اگر بخواهیم فیلم دانلود کنیم باید به سراغ سایت ها و کانال ها و یعنی درواقع فضای مجازی برویم. برای دانلود بازی و موسیقی هم همینطور است. و این اهمیت فضای...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها