پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
سواد رسانه ای چیست

سواد رسانه ای چیست ؟

سواد رسانه ای چیست ؟ با گذشت زمان اتفاقات مختلف شکل می گیرند و اتفاقاتی نیز افول می کنند، زمانی بود که دوربین های دیجیتال نبودند و برای یک عکاسی ساده شما باید حلقه های فیلم تهیه کرده و گاها با دردسر از آنها استفاده می کردید، آخر هم ممکن بود فیلم ها بسوزند و دیگر اثری از تصاویر شما باقی نماند! اما امروزه نه اثری از حلقه فیلمی هست و نه اثری از دوربین های آن زمان. الان افراد به سادگی دستشان را از جیبشان در می آورند و با یک لمس (تاچ!) دوربین خود را روشن و شروع به عکاسی، آن هم با...

بازنشر یا فوروارد

بازنشر یا فوروارد

بازنشر یا فوروارد یکی از اتفاقاتی که در فضای رسانه ای امروز بسیار رایج است، کپی پیست یا بازنشر است، بدین معنا که مخاطب وقتی یک محتوایی را می بیند فارغ از سندش، فارغ از راست یا دروغ بودنش آن را منتشر می کند. وقتی ازش می پرسی که چرا این محتوا را منتشر می کنی میگه چون در فلان پیج و یا فلان کانال بود. ازش می پرسی سند این مطلب رو مشاهده کردی؟ این حرف راست بود؟ واقعیت این است که ما برای تک تک تولید محتوا و فوروارد هایی که در فضای مجازی انجام می دهیم مسئول هستیم. ذهنیت و تفکر ساختیم برای یک...

مدیریت زندگی در فضای مجازی

مدیریت زندگی در فضای مجازی

مدیریت زندگی در فضای مجازی وقتی از مدیریت زندگی صحبت میکنیم الزاما اتفاق خاصی ملاک نیست، و الزاما اتفاق خاصی مهم نیست. بله همین که بتوانیم بخشی از زندگی خودمان را مطابق نظر خداوند و اهل بیت علیه السلام بسازیم، میشود مدیریت زندگی. اینکه بدانیم چه حرفی را کجا بزنیم. چه ایموجی و استیکری را کجا استفاده کنیم. چه کلمه و جملاتی را کجا بنویسیم. این ها همه میشوند مدیریت زندگی. آنطوری که خداوند میپسندد. خداوند دوست ندارد کسی مسخره شود، به کسی تهمت زده شود، غیبت کسی صورت بگیرد. این ساختار یک ساختار بسیار مهم است که باید برای ما تبدیل به دغدغه شود؛ باید به آن فکر کنیم و...

وظیفه کنونی در فضای مجازی

وظیفه کنونی در فضای مجازی چیست؟

وظیفه کنونی در فضای مجازی چیست؟ در جنگ پیش رو باید چه کرد؟! وظیفه ما در فضای مجازی بعد از قطعی اینترنت بسیار سنگین و حساس است ما باید بتوانیم با ارائه محتوای مناسب و حرفه ای روشنگری کنیم. در این شرایط باید با پوشش رسانه ای موفق و درست با انبوهی از کشته سازی ها مقابله کنیم. جنگ در فضای مجازی بعد از اتصال دوباره اینترنت و فضای مجازی و اتمام اختشاشات رخ خواهد داد. از هم اکنون باید به فکر جمع آوری و تولید محتوای حرفه ای برای تبلیغ در فضای مجازی بود تا در زمان خود بتوانیم از آن بهره...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها