پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی به همراه دگرگونی سبک زندگی به یکی از اتفاقات رایج رسانه ای تبدیل شده است. یک اتفاق بسیار تلخی که رسانه ها رقم میزنند تغییر ذائقه است. یعنی افکار ما را منحرف میکنند و به سمت میبرند که دلخواه خودشان است. به عنوان مثال دغدغه فعلی جامعه فمینیست ایران چیست؟ اینکه خانم ها بتوانند موتور سواری کنند! اما دغدغه واقعی بدنه عمومی جامعه چیست؟ آیا دغدغه ما در حال حاضر این موضوع است؟ یا فقر است یا مشکلات مالی است یا مشکلات ازدواج است؟ رسانه این قدرت را دارد که دغدغه ها و ذائقه ها را تغییر بدهد. به جای اینکه مسائل به این...

سرچ در گوگل

سرچ در گوگل

سرچ در گوگل هر قیمت هر تبلیغ هر خرید و هر موضوعی را قبل از انجام گوگل کنیم! خیلی از اوقات در زندگیمان به مشکلات و بن بست هایی میخوریم که نیاز داریم در همان لحظه از کسی مشورت بگیریم و با افرادی صحبت کنیم که چنین مشکلی را پشت سر گذاشته اند و تجربه ای مشابه داشته اند. یا موضوعاتی گاها کوچک که آن ها نیاز به دانستن نکاتی دارند که میبایست از یک فرد متخصص سوال کرد. خیلی از اوقات هنگام قرار گرفتن در چنین موقعیت هایی یک همراه همیشگی را فراموش میکنیم. یک ابزار بسیار مفید که در آن تقریبا میتوان پاسخ هر...

حقیقت جستجوگرها

حقیقت جستجوگرها و اما گوگل!

حقیقت جستجوگرها اخیرا ترامپ مدعی شده است که گوگل در حدود ۱۶ میلیون رای به نفع خانم کلینتون نامزد ریاست جمهوری آمریکا جمع کرده است. فارغ از اینکه این ماجرا صحت داشته باشد یا خیر؛ و فارغ از این که این ماجرا یک خبر است و خبرهای دیگری می آیند و این خبر را پوشش میدهند. این اتفاق یک اتفاق قابل تامل است و باید به آن توجه کنیم. این حرف ترامپ یعنی چنین موضوعی امکان وقوع دارد. اگر نسبت به این قصه بی توجه رفتار کنیم خودمان را گول زده ایم. وقتی که در گوگل چیزی را جستجو میکنید اولین و اصلی ترین دلیل برای این...

فرصت های مجازی

فرصت های مجازی

فرصت های مجازی سرمان درون گوشی ها فرو می رود و خیال می کنیم لذت می بریم و حس خوب داریم! از این بازی به آن بازی و از این پیج به پیج دیگر و کانال هم که الی ما شاء الله! خوشحالِ خوشحال! و اصلا نه فکرش را می کنیم و نه حسش را که چه بلایایی منتظر ما هستند و داریم دقیقا با خودمان چکار می کنیم. پیش خود فکر می کنیم که از دنیای بیرون راحت شدیم و الان خودمانیم با هم! یا حتی ممکن است فکر کنیم اینجا هر چقدر وقت صرف کنیم، انرژی جمع می کنیم برای آینده و ادامه...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها