پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
مدیریت تاثیر پذیری از فضای مجازی

مدیریت تاثیر پذیری از فضای مجازی

مدیریت تاثیر پذیری از فضای مجازی یک رکن اساسی در مدیریت مصرف رسانه ها است. تاثیر پذیری ما از رسانه ها باید آگاهانه باشد و این موضوع با افزایش آگاهی امکان پذیر است. نکته جالب در بحث رسانه این است که افزایش آگاهی آسیب را کم می کند. یعنی من وقتی بدانم فیلم ها چگونه اثر گذاری می کنند؟ ناخودآگاه آسیب قصه کاهش می یابد. و علت این اتفاق این است که ذهن من واکسینه شده است. من می دانم که این فیلم با این تکنیک قصد انتقال این پیام را دارد. و ذهن خود به خود در مقابل این پیام مقابله می کند و...

ارتباط غیرحضوری در فضای مجازی

ارتباط غیرحضوری در فضای مجازی

ارتباط غیرحضوری در فضای مجازی و ارتباط حضوری در زندگی روزمره چه تفاوتی دارد؟ وقتی که به انتهای ذهن و لایه های پایین رجوع می کنیم احساس قلبی همه ما این است که فضای مجازی یک فضای غیر واقعی است. یعنی حس نمی کنیم که در واقعیت عضو فلان گروه شدم و درگیرم. فلان صفحه اجتماعی را دنبال می کنیم. اصلا احساس نمی کنیم که عضوی از این تفکر شدیم. پیرو این سبک از این زندگی شده ایم. در صورتی که واقعیت داستان همین موضوع است ما آن واقعیت را پذیرفته ایم و این فوق العاده آسیب زا است فضای رسانه ای و مجازی زمانی سودمند هستند که ما...

استفاده شبانه از رسانه‌ها

استفاده شبانه از رسانه‌ها

استفاده شبانه از رسانه‌ها حریم خصوصی ایجاد می کند و این یکی از دلایل ممنوعیت رسانه در اتاق خواب است. کسانی که به این موضوع احترام نمی گذارند خود را در معرض آسیب قرار داده اند. تفاوتی نمی کند که پدر باشید یا مادر و یا فرزند اتاق خواب و تاریکی شب و تنهایی برای شمه حریم خصوصی ایجاد می کند که در این حریم خصوصی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. خود کنترلی و پیشگیری از وقوع اتفاقات ناخوشایند فقط مخصوص فرزندان نیست. استفاده شبانه از رسانه‌ها استفاده شبانه از رسانه ها برای هر سنی، حریم (کاملا!) خصوصی ایجاد می کند. یکی از بهترین راهکارهای خودکنترلی...

نقاب زیبای مجازی

نقاب زیبای مجازی ، زیست مجازی خیلی از آدم ها …

نقاب زیبای مجازی ، زیست مجازی خیلی از آدم ها ... حقیقت این است که وقتی به تصویر برخی افراد در شبکه های اجتماعی نگاه میکنیم خودشان را نمیبینیم. بلکه تنها نقابی میبینیم که شخص با آن در این شبکه ها ظاهر می شود. گاهی نقابی از جنس خوشحالی ، گاهی نقابی از جنس تجمل و مدگرایی ، گاهی نقاب موفقیت ، گاهی نقاب غم و ... خاصیت فضای مجازی این است که به افراد این فرصت را میدهند، تا آن چه که همیشه در آرزویش بودند و آن کسی که همواره میخواستند باشند را تحقق ببخشند. البته فقط در این دنیای مجازی! نه در دنیای...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها