پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
خود یک رسانه باشیم

خود یک رسانه باشیم

خود یک رسانه باشیم و با استفاده هوشمندانه و حرفه ای از ساده ترین ابزارهای رسانه ای و حتی بازنشر مطالب صحیح رسانه باشیم. همیشه ما فکر می کنیم که اتفاقات رسانه ای الزاما ابزارهای خاص می خواهد، الزاما تکنولوژی های پیشرفته، دستگاه های مدرن، نرم افزارهای جدید باید در اختیار من باشد تا بتوانم یک محتوای رسانه ای ایجاد کنم ولی واقعیت قصه این است که دیگر اینطور نیست. شما امروز با یک گوشی هوشمند ساده، خودتان یک رسانه هستید. شاید این جمله را زیاد شنیده اید. ما می توانیم خود یک رسانه باشیم زیرا یک زمانی عموم مخاطبین به دنبال یک محتوای شرکتی خاص و...

آگاهی والدین نسبت به فضای مجازی

آگاهی والدین نسبت به فضای مجازی

آگاهی والدین نسبت به فضای مجازی در دنیای امروز برای افزایش سطح آگاهی والدین نسبت به استفاده فرزندان از فضای مجازی است. والدین امروز باید نسبت به استفاده از ابزار فضای مجازی توسط فرزندان خود آگاه باشند. یعنی اینکه فرزندشان چه نرم افزارهایی روی گوشی خود نصب کردند و از چه ابزارهایی استفاده می کنند و در دنیای اینترنت به دنبال چه هستند؟ یک بعد مهم استفاده از این فضا توسط برخی از نرم افزار های کنترل والدین قابل دسترسی است. شما می توانیدبه راحتی این نرم افزار ها را از اینترنت دانلود کنید. با ایجاد سطح دسترسی و موارد سرچ شده می توانید با...

در شبکه های اجتماعی باشیم یا نباشیم؟!

در شبکه های اجتماعی باشیم یا نباشیم ؟!

در شبکه های اجتماعی باشیم یا نباشیم ؟! آیا تبلیغ در شبکه های اجتماعی به همراه آسیب های حضور در رسانه ها و فضای مجازی به عنوان مصرف کننده آسیب زا است؟ واقعیت قصه این است، که شبکه های اجتماعی متعلق به ما نیست، متاسفانه حسب اتفاقات مختلف هنوز ما یک شبکه اجتماعی داخلی قوی و مستحکم با ساختار و امکانات اصولی نداریم، این یک آسیب بزرگ است که مجال صحبت در باب آن اینجا نیست. توجیه شرعی و اخلاقی اما آیا حضور در این شبکه ها توجیه شرعی و اخلاقی دارد یا خیر؟ قبل از بیان این موضوع باید بیان داشت که برخی افراد کم...

تفکر رسانه ای در انواع رسانه

تفکر رسانه ای در انواع رسانه

تفکر رسانه ای در انواع رسانه تفکر رسانه ای الزاما این نیست که زیاد کلیپ ببینیم در شبکه های اجتماعی نهایت فعالیت را داشته باشیم و زیاد فیلم ببینیم و روزنامه بخوانیم. تفکر رسانه ای به معنای تحلیل رسانه است. اینکه فکر کنیم و به یک جریان و ساختاری که فضای مجازی و آدم های موثر آن پی گرفته اند برای ایجاد یک اتفاق فکر کنیم. جریان ها را رصد کنیم و به اتفاقات یک نگاه چندجانبه داشته باشیم. چندجانبه از حیث زمان، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و اثری که در این بازه های زمانی روی مخاطب میگذارد.     تفکر رسانه ای الزاما بررسی نماد...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها