پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
دوستان مجازی

چقدر از دوستان مجازی دوستای واقعی هستند؟

واقعیت دوستان مجازی خیلی وقت ها نقطه ی پیش روی خیلی از لبخند های آنی و لحظه ای، گریه های شبانه ست موقع خواب. توی دنیای امروز فکر میکنیم دوستان مجازی در رسانه ها واقعا رفیقمان هستند. گاها ممکن هست که باشند اما چند درصدشان؟ اگر به مشکلی برخوریم، اگر همان دختر خانمی که عکسهای خودش را با آرایش و لباس های نامناسب منشر میکند، تصادفی داشته باشد و ظاهر خودش را از دست بدهد چند درصد از فالوور های خودش را از دست خواهد داد؟     این ها واقعیت های این دنیاست که خیلی اوقات توجهی به آنها نداریم. همشه میگوییم از همین الان باید لذت برد. اما...

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی

قدرت جستجوگرها و شبکه های اجتماعی خیلی از وقت ها دید ما نسبت به ابزار هایی که از آن ها استفاده میکنیم؛ "یک سری ابزار ساده و کار راه بنداز است." به این صورت که از این ابزار استفاده میکنیم به نفع خودمان، در صورتی که شاه راه و شاه کلید اصلی در واقع در دست ما و در همین رسانه ها است. اگر ما قدرت تحلیل و قدرت تفکر در باره این رسانه ها را داشته باشیم نوع تعامل با این رسانه ها متفاوت خواهد بود. ممکن است فکر کنیم که به این رسانه ها مسلط هستیم اما در واقعیت اینطور نیست و قدرت جستجوگرها...

فقط یک صفحه 7 اینچی!

قضاوت در رسانه ها / فقط یک صفحه ۷ اینچی!

قضاوت در رسانه ها و ساده لوحی افراد در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و نداشتن سواد رسانه ای علت بسیاری از اخبار و حرف های دروغ و جعلی است که این روزها در فضای مجازی میبینم. گاهی ما تنها از طریق یک قاب ۵ یا ۷ اینچی به اطرافمان نگاه میکنیم و صحه میگذاریم بر روی چیزهایی که می بینیم. و افکاری که داریم. در صورتی که ممکن است تنها یک دروغ بزرگ را به ما نشان داده باشند. گاهی حواسمان نیست که قضاوت ما و چیزی که میبینم و چیزی که فرد مقابل از خودش در شبکه های اجتماعی منتشر میکند، می تواند...

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در انیمیشن تفکر رسانه ای دراین مبحث اتفاق بسیار بسیار مهمی است. حتی به نسبت بقیه رسانه ها مبحث تفکر رسانه ای در ساختار انیمیشن مهمتر است. و علت آن هم ساده است. به این دلیل که فیلم و سریال عموم مخاطبش بزرگسال است. همچنین موزیک و بسیاری از رسانه ها. اما غالب مخاطب انیمیشن خردسالان، کودکان و نوجوانان هستند. این سه رده سنی با انیمیشن و کارتن تعامل میکنند. که در واقع این موضوع هم میتواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید.     بسیاری از پویانمایی های پرفروش دنیا مانند فروزن Frozen تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری تفکر کودکان ما دارند. نه الزاما تفکر رسانه...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها