پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
بی توجهی نسبت به موارد زمانبر در فضای مجازی

بی توجهی نسبت به موارد زمانبر در فضای مجازی

بی توجهی نسبت به موارد زمانبر در فضای مجازی باعث تولید محتوای ضعیف می شود و نویسندگی در فضای مجازی را از روال عادی خود جدا می کند. در بحث نوشتن در فضای مجازی بسیار زیاد باید وسواس به خرج داد. به این معنا که شما برای یک مطلب علمی و دقیق ساعت ها زمان می گذارید، استخراجش می کنید، کارهای مختلفی برایش انجام می دهید و آن مطلب را منتشر می کنید. اون مطلبی که بسیار برای آن زمان گذاشتید اگر غلط املایی و ساختاری در آن وجود داشته باشد مخاطب آن مطلب را مطالعه نمی کند. به راحتی صفحه و مطلب شما را رها...

اتلاف وقت در فضای‌مجازی

اتلاف وقت در فضای مجازی

اتلاف وقت در فضای مجازی بلایی که همچون یک اپیدمی به جان جامعه افتاده است؛ اما خود از آن بی خبریم. یا میدانیم و با این حال باز هم به آن بی توجهیم. زندگی های امروز ما را عادت دادند به پس گوش اندازی! همین اینستاگرام وقتی غرق پست هاش میشم رو عرض می کنم ...   اتلاف وقت در فضای مجازی متاسفانه در فرهنگ ایرانی ها زمان نسبت به سایر کشور های اهمیت کمتری دارد. این موضوع را میتوانید در جای جای جامعه ببینید. موکول کردن پرونده های اداری به روزها و ماه های بعد. بد قولی ها، دیر رسیدن ها و تاخیرهای چند ساعته قرار های...

تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی به همراه دگرگونی سبک زندگی به یکی از اتفاقات رایج رسانه ای تبدیل شده است. یک اتفاق بسیار تلخی که رسانه ها رقم میزنند تغییر ذائقه است. یعنی افکار ما را منحرف میکنند و به سمت میبرند که دلخواه خودشان است. به عنوان مثال دغدغه فعلی جامعه فمینیست ایران چیست؟ اینکه خانم ها بتوانند موتور سواری کنند! اما دغدغه واقعی بدنه عمومی جامعه چیست؟ آیا دغدغه ما در حال حاضر این موضوع است؟ یا فقر است یا مشکلات مالی است یا مشکلات ازدواج است؟ رسانه این قدرت را دارد که دغدغه ها و ذائقه ها را تغییر بدهد. به جای اینکه مسائل به این...

استارتاپ، ایده ها و شکست

استارتاپ، ایده ها و شکست !

استارتاپ، ایده ها و شکست یاداشتی مختصر و کاربردی در مورد تعریف استارتاپ، ایده های استارتاپی و عوامل شکست استارتاپ ها است. استارتاپ چیست؟ شرکت نوپا یا استارتاپ به یک شرکت یا کسب‌وکار گفته می‌شود که معمولاً به تازگی و در نتیجهٔ کارآفرینی ایجاد شده‌است، رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌است. این شرکت‌ها معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌ پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است. شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها