پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
تحریم فضای مجازی در ایران

تحریم فضای مجازی در ایران

تحریم فضای مجازی در ایران گاها ما اصلا حواسمان نیست که خیلی از اتفاقات پیش روی ما برنامه ریزی شده است. و خیلی اوقات حتی به این موضوع باور نداریم که حتی بخواهیم به آن فکر کنیم. کشور ما در تحریم است. اما تحریم سیاسی ، تحریم دارو ، تحریم علمی ، تحریم هر چیز مفیدی. اما چرا در دخانیات و لوازم دیجیتال مانند آخرین مدل گوشی های تلفن همراه مانند آیفون تحریم نیستیم؟ چرا هیچکدام از این نرم افزار های پیام رسان آمریکایی و شبکه های اجتماعی آمریکایی مانند واتس اپ و توییتر و ... ایران را تحریم نکرده اند؟ علت عدم تحریم فضای مجازی...

توییتر مثل استادیوم می ماند

توییتر مثل استادیوم می ماند

توییتر مثل استادیوم می ماند ، خواسته یا ناخواسته باید هوادار یک نفر باشی و الا هیچی! اگر با توئیتر آشنایی دارید حتما میدانید که جو و فضای آن با سایر شبکه ها اجتماعی متفاوت است. تمامی شبکه های اجتماعی که میشناسیم یک وجه سرگرمی دارند اما این وجه در شبکه توییتر کمرنگ تر از سایر شبکه هاست. با مدت کمی حضور در این شبکه به راحتی متوجه میشویم که جمعیت آن به نسبت سایر شبکه ها مانند اینستاگرام بسیار کمتر است، و البته قشرهای خاصی نیز در آن حضور دارند.   توییتر مثل استادیوم می ماند   دو دستگی به معنای اختلاف در عقاید و تفکرات به راحتی قابل...

تربیت رسانه ای فرزندان

تربیت رسانه ای فرزندان

تربیت رسانه ای فرزندان یکی از وظایف والدین است که در تربیت فرزند به سبک امروز جایگاه ویژه ای دارد. خیلی سال قبل وقتی که فرزندی متولد میشد والدین چندتا مسئولیت داشتند. مسئولیت سلامت، خوراک، پوشاک و تربیت خانوادگی و اجتماعی اش. اما والدینی که امروزه صاحب فرزند می شوند مسئولیت دیگری هم به مسئولیت آنها اضافه میشود و آن مسئولیت تربیت رسانه است. اینکه فرزند من چگونه از این ابزار استفاده کند که آسیب های آن به حد اقل برسد. بداند که از این ابزار چگونه استفاده کند که سبب رشد او شود نیازمند آموزش است. تربیت رسانه ای فرزندان کلی مطلب کابردی، جالب و زیبا را...

هدف گذاری در فضای مجازی

هدف گذاری در فضای مجازی

هدف گذاری در فضای مجازی و مدیریت استفاده از رسانه به ما کمک می کند تا استفاده مفید از رسانه ها و فضای مجازی را تجربه کنیم. ما چقدر فکر می کنیم که کارکرد شبکه های مختلف اجتماعی برای ما چیست؟ مثلا شبکه ای مانند اینستاگرام برای من چه معنی دارد و چگونه میتواند به من کمک کند؟ تا به حال به این پرسش فکر کردیم؟ مثلا من زیاد استرس میگیرم و میتواند در کم کردن استرسم به من کمک کند؟ یا به عنوان مثال یک فضای تجاری دارم و اینستاگرام میتواند به پشرفت من کمک کند. یا مثلا در فضای علمی که در آن فعالیت...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها