پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده

راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده

راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده برای مدیریت مصرف رسانه موفق لازم و ضروری است. برای کنترل بهتر رسانه و خانواده و مدیریت استفاده از فضای مجازی باید به افزایش سواد رسانه ای پرداخت. والدین و فرزندان هر یک وظایف و تعهداتی مختص به خود را دارند، که ملزم به انجام آن هستند و باید مسئولیت پذیر باشند. در اصل حاکمیت قوانین خدا و قوانین رسانه‌ای جدی گرفته می‌شوند و هر فرد از جمله خود موظف به رعایت قوانین شرع در خصوص استفاده از رسانه ها است. در فضای رسانه مدیریت زمان و مکان، محتوا و ابزار تماما نیازمند کوشش خود فرد است و نه...

حفظ حریم ها در فضای مجازی

حفظ حریم ها در فضای مجازی

حفظ حریم ها در فضای مجازی بخش مهم فرهنگ شبکه های اجتماعی و فرهنگ فضای مجازی است که احترام به افراد در دنیای مجازی را به ارمغان می آورد. حفظ حریم ها فقط برای فضای حقیقی نیست! امنیت فقط مختص جامعه واقعی نیست. امروز ما بخش قابل توجهی از زندگی خود را در جوامع مجازی سپری میکنیم. بدون شک در این جامعه مهمترین چیزی که تبادل میشود اطلاعات است. حال اگر این اطلاعات که در برخی مواد شخصی بوده و تمایلی به انتشار همگانی آن نداریم، بر اثر بی توجهی و ناآگاهی عده ای که همچنان فرهنگ شبکه های اجتماعی را نیاموخته اند بر خلاف خواسته ما منتشر...

ساختار فضای مجازی

فضای مجازی معادلات کلامی و رفتاری را تغییر میدهد

ساختار فضای مجازی چگونه است؟ فضای مجازی به حالت غیرحضوری بودنش، یا به اصطلاح همان حالت مجازی بودنش، خیلی اوقات معادلات را برای ما متفاوت میکند. یعنی فکر میکنیم که در فضای حقیقی اگر دروغ بگوییم کار بدی است اما در فضای مجازی اینطور نیست. یا فکر میکنیم اگر در فضای حقیقی به نامحرم نگاه کنیم اتفاق بدی است اما در فضای مجازی اینطور نیست. در صورتی که ساختار فضای مجازی کاملا یکسان است. این یک مسئله بسیار مهم است. خیلی وقت ها ما به کار هایی که انجام میدهیم دقت نمیکنیم.       خیلی اوقات برایمان دغدغه نیست خیلی از مسائل. اما وقتی موشکافانه مسائل را بررسی کنیم متوجه...

برای خودمون زندگی می کنیم

برای خودمون زندگی می کنیم یا بقیه؟

برای خودمون زندگی می کنیم یا بقیه؟ خیلی از اوقات آدم هایی که وارد اینستاگرام می شوند فکر میکنند شهرت همه چیز است. تعداد فالوور بالا همه چیز است. زندگی یعنی اینکه فالوور ها و لایک ها و کامنت ها زیاد باشند. با همان ها زندگی میکنند و از زندگی واقعی آنها تحت الشعاع قرار میگیرد. آرامش زندگی را از دست میدهند و علاوه بر آن تکیه عقل خودشان را هم کنار میگذارند و تنها به نظرات دنبال کنندگان خود اهمیت میدهند. اگر فالوور هایشان از چیزی خوششان نیاید آن را انجام نمیدهند. پس اختیار و خواسته خودشان چه میشود؟     قدرت تصمیم گیری خودشان چه میشود؟ همان هایی...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها