پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
اگر نمی دانیم سخن نگوییم

اگر نمی دانیم سخن نگوییم

اگر نمی دانیم سخن نگوییم و با مسئولیت پذیری قدرت نمیدانم گفتن داشته باشیم و با سخن بی جا اطلاعات غلط در فضای مجازی منتشر نکنیم. عموما آدم ها راجع به نکات مختلفی نظر می دهند که خیلی وقتا در آن موضوعی که نظرشون رو ابراز می کنند تخصصی ندارند و دقیقا این آسیبی در فضای مجازی است که خیلی وقت ها متاسفانه ما هم درگیرش می شویم. یعنی یک پستی ارسال می شود توسط جریان خاصی راجع به موضوعی سیاسی، اجتماعی، فقهی و ... و ما در آن موضوع اصلا تخصص نداریم اما شروع می کنیم به نظر دادن آن هم با یک اعتماد...

کلاهبرداری در فضای مجازی

کلاهبرداری در فضای مجازی

کلاهبرداری در فضای مجازی با کلاهبرداری در فضای حقیقی تفاوت های ساختاری بسیاری دارد. فریب در فضای مجازی و کلاهبرداری اینترنتی بسیار ساده تر از فضای حقیقی است. خیلی راحت یک سری آدم داخل فضای مجازی کلاهبرداری انجام می دهند. واقعیت تلخ تر این است که خیلی از کسانی که در این فضا هستند به سادگی فریب می خورند و کلاهشان برداشته می شود. حتما شما هم فکر می کنید جزو این دسته نیستید ولی واقعیت این است که دقیقا از کسانی که فکر می کنند جزو این دسته نیستند به سادگی کلاهبرداری می شود. ساختار فضای مجازی به گونه ای است که همه چیز...

تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی به همراه دگرگونی سبک زندگی به یکی از اتفاقات رایج رسانه ای تبدیل شده است. یک اتفاق بسیار تلخی که رسانه ها رقم میزنند تغییر ذائقه است. یعنی افکار ما را منحرف میکنند و به سمت میبرند که دلخواه خودشان است. به عنوان مثال دغدغه فعلی جامعه فمینیست ایران چیست؟ اینکه خانم ها بتوانند موتور سواری کنند! اما دغدغه واقعی بدنه عمومی جامعه چیست؟ آیا دغدغه ما در حال حاضر این موضوع است؟ یا فقر است یا مشکلات مالی است یا مشکلات ازدواج است؟ رسانه این قدرت را دارد که دغدغه ها و ذائقه ها را تغییر بدهد. به جای اینکه مسائل به...

موفقیت با مدیریت زمان در فضای مجازی

موفقیت با مدیریت زمان در فضای مجازی

موفقیت با مدیریت زمان در فضای مجازی امکان پذیر است. این یک آرزو نیست و کسانی که دنبال راز های موفقیت در فضای مجازی هستند می توانند از این موضوع استفاده کنند. زمانی ما در زندگیمان موفق می شویم که بتوانیم زمانمان را مدیریت کنیم. یعنی چی؟ یعنی اگر من یک ربع برای تفریح و استراحت در نظر گرفتم و خواستم در یک شبکه اجتماعی پیام کانال ها و محتوا های آن را بخونم ۱۶یا ۱۸ دقیقه نشود. اگر به فرزندم میگم ۴۵ دقیقه، ۵۰ دقیقه وقت داری با لبتاب کار کنی یک ساعت نشود. ما هم نسبت به خود و هم پپیرامون خود...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها