پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
بی توجهی نسبت به موارد زمانبر در فضای مجازی

بی توجهی نسبت به موارد زمانبر در فضای مجازی

بی توجهی نسبت به موارد زمانبر در فضای مجازی باعث تولید محتوای ضعیف می شود و نویسندگی در فضای مجازی را از روال عادی خود جدا می کند. در بحث نوشتن در فضای مجازی بسیار زیاد باید وسواس به خرج داد. به این معنا که شما برای یک مطلب علمی و دقیق ساعت ها زمان می گذارید، استخراجش می کنید، کارهای مختلفی برایش انجام می دهید و آن مطلب را منتشر می کنید. اون مطلبی که بسیار برای آن زمان گذاشتید اگر غلط املایی و ساختاری در آن وجود داشته باشد مخاطب آن مطلب را مطالعه نمی کند. به راحتی صفحه و مطلب شما را رها...

تعامل با مخاطبین در فضای مجازی

تعامل با مخاطبین در فضای مجازی

تعامل با مخاطبین در فضای مجازی رکن اصلی موفقیت در رسانه است. شنیدن و موثر دانستن انتقادات و نظرات کاربران به رشد ما بسیار کمک می کند. مخاطبین ما در محیط های مختلف فضای مجازی سرمایه های حضور و وجود ما در این فضا هستند. یعنی اگر ما مخاطبینمان را نداشته باشیم گویی هیچ چیزی، هیچ سرمایه و فرصتی در این فضا نداریم. چرا که تمام ارزش کار تبلیغی ما به وجود مخاطبینی است که آن ها را ببینیم، که با آن ها تعامل کنیم. حضور در فضای مجازی نیاز به صحبت و تعامل با مخاطبین دارد. ما باید نسبت به مخاطبین خود در رسانه...

دوستان مجازی

چقدر از دوستان مجازی دوستای واقعی هستند؟

واقعیت دوستان مجازی خیلی وقت ها نقطه ی پیش روی خیلی از لبخند های آنی و لحظه ای، گریه های شبانه ست موقع خواب. توی دنیای امروز فکر میکنیم دوستان مجازی در رسانه ها واقعا رفیقمان هستند. گاها ممکن هست که باشند اما چند درصدشان؟ اگر به مشکلی برخوریم، اگر همان دختر خانمی که عکسهای خودش را با آرایش و لباس های نامناسب منشر میکند، تصادفی داشته باشد و ظاهر خودش را از دست بدهد چند درصد از فالوور های خودش را از دست خواهد داد؟     این ها واقعیت های این دنیاست که خیلی اوقات توجهی به آنها نداریم. همشه میگوییم از همین الان باید لذت برد. اما...

توهین در فضای مجازی

توهین در فضای مجازی

توهین در فضای مجازی چه چیزی به ما اضافه میکنه؟ هیچی! ولی خیلی از چیزا رو از ما کم میکنه ... کافیست یکی از پست های اینستاگرام را باز کنیم. فرقی نمیکند چه باشد و محتوای خوبی داشته باشد یا بد. به محض باز کردن قسمت کامنت ها با انبوهی از فحش ها و حرف های رکیک مواجه میشویم! گاهی حتی دلیلی هم برای این رفتار نمیتوان یافت. اما امان از عادت. انسان ها همه چیز را با عادت بد توجیه میکنند. ذهن به چیزهای بد عادت میکند و بدون منطق و تامل آن را پیاده میکند.   توهین در شبکه های اجتماعی   استفاده از ابزارهایی که در اختیار...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها