پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
تفکر رسانه ای در بازی

تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری

تفکر رسانه ای در بازی های کامپیوتری ساختاری بسیار وسیع دارد. اگر حواسمان نباشد و نتوانیم این ساختار رسانه ای بازی را برای خودمان و یا خانواده مان کنترل کنیم. اتفاقات تلخی رقم خواهد خورد. اثرگذارترین رسانه ها فضای مجازی و بازی های کامپیوتری هستند. دلیل آن نیز واضح است؛ چون رسانه هایی مانند موسیقی، تصویر، فیلم و انیمیشن و سریال شما یک مخاطب یکسویه هستید. پیامی ارسال می شود و به شما میرسد. ولی در بحث بازی های رایانه ای و فضای مجازی و فضای سایبر تعامل دو سویه است. پست که میگذارید بازخورد میگیرید و با قرار دادن نظرات هم با دیگران تعامل میکنید. در بازی...

چقدر درگیریم

چقدر درگیریم ؟!

صرفا برای اینکه از خود بپرسیم: چقدر درگیریم ؟! آسیب های رسانه و فضای مجازی به چه اندازه ما را طعمه قرار داده اند؟ یک نفری رو فرض کنید در بیابانی بی آب و علف در حال تلف شدن است. اما هنوز حاضر نیست دل از بازی با لبتاب و یا چک کردن شبکه های اجتماعی خود بکند. مشاهده  چنین انسانی شاید در نگاه اول دور از ذهن باشد ولی همین الان در سطح شهر و کوچه و محله های ما هستند کسانی که بین حیات و زندگی و اینترنت اینترنت را انتخاب می کنند. چقدر درگیریم میزان درگیری ما با اینترنت با توجه به مدیریت مصرف...

تفاوت شبکه پیام رسان و اجتماعی

تفاوت شبکه پیام رسان و اجتماعی

تفاوت شبکه پیام رسان و اجتماعی در میزان دسترسی به مخاطبان محدود و نا محدود است. در عرف جامعه ما به همه ابزارهای اجتماعی، شبکه اجتماعی گفته می شود. در صورتی که این یک اشتباه رایج است. هر ابزاری اسم خودش را دارد. ما دو دسته شبکه در فضای مجازی داریم: شبکه های اجتماعی و شبکه های پیام رسان. شبکه های پیامرسان شبکه هایی هستند که شما می توانید با یک گروه از مخاطبین خودتان چه مخاطبین گوشی و چه یک گروه و حتی عضویت در گروه و کانال تبادل اطلاعات داشته بشید در شبکه های پیامرسان با گروه محدودی از مخاطبین در ارتباط هستید. اما در...

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب والدین

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب والدین

ممنوعیت رسانه ای در اتاق خواب والدین به دلایل زیادی ثابت شده است. ممنوعیت رسانه قبل از خواب و در اتاق خواب برای ایجاد امنیت روانی و اطلاعات خصوصی لازم است. استفاده از ابزارهای رسانه ای در شب و موقع استراحت به شکل کلی ممنوع است چه برای والدین و چه برای فرزندان. اما چرا برای والدین؟ والدین شب ها موقع استراحت باید زمانشان را برای طرف مقابل بگذارند. توجه به طرف مقابلشان. این فوق العاده مهم است که در جامعه ما کمرنگ شده است و ابزار های رسانه ای خلا بین پدر و مادر ایجاد کرده اند. و متاسفانه والدین فاصله گرفته اند و وقتی والدین...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها