پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی

تغییر ذائقه در فضای مجازی به همراه دگرگونی سبک زندگی به یکی از اتفاقات رایج رسانه ای تبدیل شده است. یک اتفاق بسیار تلخی که رسانه ها رقم میزنند تغییر ذائقه است. یعنی افکار ما را منحرف میکنند و به سمت میبرند که دلخواه خودشان است. به عنوان مثال دغدغه فعلی جامعه فمینیست ایران چیست؟ اینکه خانم ها بتوانند موتور سواری کنند! اما دغدغه واقعی بدنه عمومی جامعه چیست؟ آیا دغدغه ما در حال حاضر این موضوع است؟ یا فقر است یا مشکلات مالی است یا مشکلات ازدواج است؟ رسانه این قدرت را دارد که دغدغه ها و ذائقه ها را تغییر بدهد. به جای اینکه مسائل به...

تصمیم گیری در فضای مجازی

تصمیم گیری در فضای مجازی

تصمیم گیری در فضای مجازی جایگاه تفکر رسانه ای، عقل و تصمیم گیری ما کجاست؟ کجای این پازل هستیم؟ چطور زندگی میکنیم چطور فکر میکنیم؟ چقدر خودمان تصمیم میگیریم؟ چقدر مدل کیف و کفش و لباس و پوششمان را خودمان انتخاب میکنیم؟ چقدر مدل درس خواندن و کار و فعالیتمان را خودمان انتخاب میکنیم؟ و چقدرش را رسانه های انتخاب میکنند؟     وقتی از رسانه ها صحبت میکنیم الزاما منظور تلوزیون نیست. همین آدمهایی که در شبکه های مختلف حضور دارند و عملا این ها خیلی از اوقات برای ما تصمیم میگیرند. قدرت تصمیم گیری را از خودمان گرفته ایم. اتفاقاتی که تنها خودمان باید درموردشان تصمیم بگیریم. این...

معایب اینترنت از زبان دانش آموزان

معایب اینترنت از زبان دانش آموزان

معایب اینترنت از زبان دانش آموزان بیان کننده این نکته است که رژیم مصرف رسانه دانش آموزان در چه محدوده ای قرار دارد و آن ها چه درکی نسبت به فضای مجازی دارند. طبق تحقیقات انجام شده در بین بسیاری از دانش آموزان آسیب ها و معایب مشترکی در اینترنت تشخیص داده شده است. اکثر دانش آموزان تا کنون به این موضوع به صورت خاص فکر نکرده اند اما بعد از اندکی تامل می توانند حداقل چند مورد از معایب اصلی و بزرگ اینترنت را نام ببرند. این به این معنی نیست که اینترنت سراسر عیب است و بد. بلکه معنای این است...

سفره غذا محل آرامش ماست

سفره غذا محل آرامش ماست

سفره غذا محل آرامش ماست لطفا به قانون ممنوعیت رسانه ای در سفره و هنگام غذا خوردن تبعیت کنید. لطفا به آداب غذا خوردن، رسانه و سفره احترام بگذارید. در بسیاری از اوقات تمامی اعضای خانواده در کنار یکدیگر سر میز غذا هستند غذا میل می کنند ولی اگر در پایان از آن ها بپرسید چه غذایی مصرف کرده اید هیچ پاسخی برای گفتن ندارند. اصلا متوجه نشدند چه غذایی خوردند طعم غذا و ... را درک نکردند و این یک علت بیشتر ندارد عدم تمرکز در حین غذا خوردن. تمامی حواس آن ها متوجه تلویزیون یا گوشی موبایل و یا ... بوده است.   سفره غذا...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها