پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
شلوغی شهر

شلوغی شهر

شلوغی شهر مدیریت مصرف رسانه ها را از ما گرفته است. این شلوغی اجازه نمی دهد از خودمان سوال بپرسیم. استفاده از رسانه ها باید حساب شده و متمرکز باشد. در شلوغی و التهابات شهر، ما هم یکی از آدمهایی شدیم که فقط هر اتفاقی که در اختیارمان قرار می دهند بدون هیچ توجیه و دلیلی استفاده می کنیم. از خودمان نمیپرسیم چرا این سرویس رایگان است از خودمان نمیپرسیم که آیا ارزش این را دارد که خودمان یا فرزندمان را درگیر فلان بازی و یا فلان ابزار شود از خودمان نمی پرسیم که آینده این قصه به کجا می رسد و چه می شود. اگر...

سوء مصرف فضای مجازی

سوء مصرف فضای مجازی

سوء مصرف فضای مجازی در کمین همه است و اعتیاد به رسانه ها و معتاد فضای مجازی شدن ممکن است برای همه رخ دهد. در فضای رسانه ما یک قانون داریم که میگوید: اول خودت. در فضای رسانه اگر ما خودمان را اصلاح نکنیم هرگز نمی توانیم روی فرزندمان اثر مثبت داشته باشیم. هرگز نمی توانیم مدیریت رسانه ای خانوادمان را انجام دهیم. چون خودمان را اصلاح نکردیم. والدینی را در نظر بگیرید که بیست و چهار ساعت سرگرم تلگرام هستند و مدام در حال کار کردن و بازی کردن با موبایل و تبلت و رایانه و لبتاب و ... هستند این والدین چگونه می توانند به...

مالکیت استفاده از ابزار

مالکیت استفاده از ابزار

مالکیت استفاده از ابزار های مورد نیاز برای اینترنت و فضای مجازی به عهده چه کسی باشد؟ از چه زمانی می توانیم برای فرزندان و یا خودمان لب تاب و گوشی هوشمند بخریم؟ یک سوالی که همیشه برای ما مطرح است این است که از چه سنی برای فرزندانمان گوشی موبایل یا تبلت بگیریم؟ تنها یک قاعده دارد و آن این است که زمانی باید برای فرزندانمان موبایل یا تبلت بگیریم که آنها به این ابزار نیاز داشته باشند. منظور از نیاز چیست؟ عدم وجود این ابزار آسیب به درس و تفکر و اتفاقات پیرامونش وارد کند و یا اینکه این ابزار بتواند باعث پیشرفت و ارتقای...

کسب درآمد در فضای مجازی

کسب درآمد در فضای مجازی

کسب درآمد در فضای مجازی و تجارت حلال اینترنتی با رعایت موازین شرعی امکان پذیر است فقط لازم است که ما به دنبال کسب و کار مجازی حلال باشیم. احکام فضای مجازی دقیقا مطابق احکام فضای حقیقی است. درآمدی که از این فضا کسب می شود، مباحث اخلاقی، محرم و نامحرم و خیلی از این موارد و متاسفانه خیلی ها به سلامت این فضا توجهی ندارند به عوان مثال درآمد های سنگینی که خیلی ها حسب فروش فیلتر شکن بدست می آید رزق حرام است که وارد زندگی آدم ها می شود و این می تواند تاثیر زیادی در آینده فرزندان و انسان ها داشته باشد. کسب...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها