پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
بازی های رایانه ای پرسودترین صنعت تجارت جهان

بازی های رایانه ای پرسودترین صنعت تجارت جهان

بازی های رایانه ای پرسودترین صنعت تجارت جهان هستند و درآمد بازی های رایانه ای برای شرکت های پشتیبانی کننده از این بازی ها باورنکردنی است. بیش از سی درصد سود بازی های رایانه ای سهم آمریکا حدود ۳۱ درصد آن سهم اروپا و ۳۹ درصد آن سهم کشور های آسیا، آمریکای لاتین بوده است. این صنعت تا سال ۱۰۱۲ یکی از پر سود ترین تجارت های جهانی به حساب می آمد و در داخل کشور ما ماهانه حدود بیست میلیارد تومان هزینه می شود. در کشور ایران بیش از بیست میلیون کاربر بازی های رایانه ای دارد. در ویدئوی زیر آماری اعجاب انگیز از...

انتخاب محیط تبلیغ

انتخاب محیط تبلیغ

انتخاب محیط تبلیغ درست و مطابق با توانمندی های ما می تواند ما را در تبلیغ در فضای مجازی موفق و پیروز کند. استفاده از فضای مجازی برای تاثیرگذاری در فضای مجازی نیازمند برنامه ریزی دقیق است. محیط های مناسب تبلیغات در فضای مجازی بسیار مهم هستند. اینکه ما دقیقا متوجه باشیم روی چه قسمتی از این فضا سرمایه گذاری کنیم؟ چه اتفاقی را رقم بزنیم؟ دنبال چی می گردیم؟ یک وقتی هست شما می گویید من میخوام تفکرات عمومی جامعه را نسبت به یک اتفاق مدیریت کنم و همچنین اطلاعات آدم ها را افزایش بدهم. در اینجا باید بستر ویکی ها را برای تبلیغ انتخاب...

دو روی فضای مجازی

دو روی فضای مجازی

دو روی فضای مجازی این روز ها چقدر میخندیم؟! (از ته دل!) انگار برایمان عادت شده است دیگر. به طور واضح دروغ ها را میبینیم. متوجه حرکات صرفا نمایشی میشویم. خنده های مصنوعی را میفهمیم. گریه های دروغین را هم همینطور. اما عادت شده است. جزئی از روزمره هایمان شده و حتی بعضا از آن لذت هم میبریم! فضای مجازی در بسیاری مواقع همچون سیاه چاله ایست که احساسات را به درون خود میکشد، و تنها چیزی که باقی میگذارد نقابی است از جنس تظاهر. دو روی فضای مجازی متاسفانه پس از مدتی فردی که در شبکه اجتماعی چهره ای غیرواقعی از خود به نمایش گذاشته است، به دلیل احساس...

تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران

تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران

تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران بررسی اختصاری تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران : تاریخچه پیدایش سواد رسانه‌ای، به سال ۱۹۶۵ باز می‌گردد. مارشال مک ‌لوهان اولین بار این واژه را بکار برد و نوشت: "زمانی که دهکدۀ جهانی تحقیق یابد، لازم است انسان‌ها به سواد جدیدی بنام سواد رسانه‌ای دست یابند. فرهنگ دیگر در چارچوب مرزهای جغرافیایی تعریف نمی شود. فرهنگ را هم مردم دنیا می سازند." تئوری سواد رسانه‌ای شناختی، توسط جیمز پاتر مطرح شد است. دهه‌ های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را باید دهه‌ های پیوند و ارتباط سواد رسانه ‌ای با تفکرات انتقادی دانست. در این سالها، دپارتمان‌ های دانشگاهی تحلیل فیلم در...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها