پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
خود مراقبتی در فضای مجازی

خود مراقبتی در فضای مجازی

خود مراقبتی در فضای مجازی یا هان تقوای مجازی و خودکنترلی در فضای مجازی را باید از خودمان شروع کنیم نه فرزندانمان. والدین در فضای مجازی تلاش می کنند که حواسشان به فرزندانشان باشد. که فرزندان درگیر ابزار آلات و اتفاقات مخل و مضر نباشد. اما چه کسی حواسش به والدین هست؟ اما در بحث فضای رسانه قاعده ای به نام خودکنترلی وجود دارد. اگر هر انسانی بتواند در فضای مجازی از خود مراقبت کند و تقوای مجازی داشته باشد اتفاق خوبی رخ خواهد داد. زمانی که انسان وسوسه می شود که بر روی مطلب نامربوطی که در مقابل او قرار دارد کلیک کند آن را ببیند...

مناجات خودمانی

مناجات خودمانی با خالق

مناجات خودمانی با خدا و یاد خدا در فضای مجازی و رفاقت با خدا تاثیر بسیار زیاد روی زندگی واقعی و زندگی مجازی ما خواهد گذاشت. خیلی وقت ها ما خدا رو از خودمون دور میبینیم! چون خدای نخواسته احساس میکنیم که خدا از جنس ما نیست. در صورتی که خودش بارها و بارها تکرار کرده که روح تو از منه و من از رگ گردن به تو نزدیک ترم. خیلی از اوقات وقتی که موشکافانه و با دقت به فضای مجازی نگاه میکنیم میبینم یک از مشکلات اصلی ما حسب جوی که در فضای مجازی حاکمه, اعم از لطیفه ها ، پیام ها و...

تعامل با مخاطبین در فضای مجازی

تعامل با مخاطبین در فضای مجازی

تعامل با مخاطبین در فضای مجازی رکن اصلی موفقیت در رسانه است. شنیدن و موثر دانستن انتقادات و نظرات کاربران به رشد ما بسیار کمک می کند. مخاطبین ما در محیط های مختلف فضای مجازی سرمایه های حضور و وجود ما در این فضا هستند. یعنی اگر ما مخاطبینمان را نداشته باشیم گویی هیچ چیزی، هیچ سرمایه و فرصتی در این فضا نداریم. چرا که تمام ارزش کار تبلیغی ما به وجود مخاطبینی است که آن ها را ببینیم، که با آن ها تعامل کنیم. حضور در فضای مجازی نیاز به صحبت و تعامل با مخاطبین دارد. ما باید نسبت به مخاطبین خود در رسانه...

تاریخچه فضای مجازی جهان و ایران

تاریخچه فضای مجازی جهان و ایران

تاریخچه فضای مجازی جهان و ایران تاریخچه فضای مجازی (اینترنت) در جهان و ایران: پیدایش اینترنت در اواخر دهه ی ۱۹۶۰ از طریق سازمان پروژه های تحقیقاتی شبکه، که توسط وزارت دفاع ایالات متحده ئ آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته اداره می شد، آغاز شد. در سال ۱۹۸۹ اینترنت یا همان فضای مجازی بطور گسترده در دسترس مشتریان خصوصی و تجاری قرار گرفت و از سال ۱۹۹۰ دسترسی به اینترنت بطور رسمی برای سرمایه گذاری تجاری باز شد. در سال ۱۹۹۸ اینترنت به یک رسانه ی جهانی تبدیل شده بود، و مفاهیم متعارف مرزهای ملی را از بین برد. شکل گیری اینترنت را می توان به سال...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها