پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
نیاز کاذب به فضای مجازی

نیاز کاذب به فضای مجازی

نیاز کاذب به فضای مجازی توسط رسانه ها و خود فضای مجازی ایجاد می شود که گاهی اوقات به اعتیاد به فضای مجازی می انجامد. ما خیلی وقت ها فکر می کنیم که جدا به این ابزار و فضا محتاجیم. بله این فضا در زمان و کارهای ما سهولت ایجاد کرده است ولی آیا واقعا محتاج این فضا هستیم یا توهم این احتیاج را داریم؟ واقعیت داستان این است که ما محتاج به آن نیستیم بلکه معتاد این فضا شده ایم. مدیریت نیاز در فضای مجازی می تواند از اعتیاد اینترنتی ما جلو گیری کند. نیاز کاذب به فضای مجازی اگر از فضای مجازی به درستی...

چقدر درگیریم

چقدر درگیریم ؟!

صرفا برای اینکه از خود بپرسیم: چقدر درگیریم ؟! آسیب های رسانه و فضای مجازی به چه اندازه ما را طعمه قرار داده اند؟ یک نفری رو فرض کنید در بیابانی بی آب و علف در حال تلف شدن است. اما هنوز حاضر نیست دل از بازی با لبتاب و یا چک کردن شبکه های اجتماعی خود بکند. مشاهده  چنین انسانی شاید در نگاه اول دور از ذهن باشد ولی همین الان در سطح شهر و کوچه و محله های ما هستند کسانی که بین حیات و زندگی و اینترنت اینترنت را انتخاب می کنند. چقدر درگیریم میزان درگیری ما با اینترنت با توجه به مدیریت مصرف...

جایگاه تفکر انسانها در رسانه

جایگاه تفکر انسانها در رسانه

جایگاه تفکر انسانها در رسانه تفکر و قدرت انتخاب ما آدم ها، کاجای دنیای رسانه ای امروز قرار داره؟! اصلا قرار داره؟! همه ما انسان ها قدرت تفکر و انتخاب داریم. و در زندگی خودمان همواره در حال استفاده از آن ها هستیم. هر روز صدها بار تصمیم میگیریم و انتخاب میکنیم کدام را عملی کنیم و به کدام یک بها ندهیم. اجازه بدهیم که تصمیمی بر زندگی ما اثر بگذارد و یا اینکه آن فکر را پشت سر بگذاریم. اینها همه و همه وابسته به ما و قدرت انتخاب و اختیار ماست. اما ما در دنیای دیگری نیز زندگی میکنیم که اوضاع در آن به شیوه...

الگو سازی اسلامی

الگو سازی اسلامی

الگو سازی اسلامی با مطالبه گری و اقدام عملی حاصل می شود. باید الگوهای اسلامی را برای تحقق جامعه اسلامی معرفی کنیم تا جایگزین شخصیت های کارتنی نا درست شوند. یکی از دغدغه های امروزه والدین این است که فرزندشان یک سری از شخصیت های انیمیشنی غربی را بیشتر از شخصیت های بومی می پسندد. این یکی از چالش های جدی برای برخی از خانواده هاست. این چالش به حق و منطقی است. اما ما چه نقشی را در این راستا ایفا کرده ایم؟ چند نفر از ما تا به حال به مطالبه گری پرداخته ایم و چند نفر از ما تا کنون فضای مناسبی را...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها