پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
قاعده ناگفته اینستاگرام و عاقبت قصه!

قاعده ناگفته اینستاگرام

قاعده ناگفته اینستاگرام چندی قبل یکی از مدیران اینستاگرام در یکی از مصاحبه هایش گفته بود؛ مبنای کار ما این بوده است که وقتی مخاطب گوشی همراه خود را آنلایک میکند، ناخودآگاه به سراغ اینستاگرام برود و آن را باز کند. و ما الان شاهد این موضوع هستیم که فرد وقتی حتی ۵ دقیقه زمان خالی دارد برای استراحت، بین درس خواندن، بین جلسات، در اداره، در خانه و موقع کار کردن به سرعت به سراغ اینستاگرام می رود و آن را چک میکند. این خاصیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است. درگیر کنندگی که این شبکه ها ایجاد میکنند و جذابیت بصری آنها...

توییتر مثل استادیوم می ماند

توییتر مثل استادیوم می ماند

توییتر مثل استادیوم می ماند ، خواسته یا ناخواسته باید هوادار یک نفر باشی و الا هیچی! اگر با توئیتر آشنایی دارید حتما میدانید که جو و فضای آن با سایر شبکه ها اجتماعی متفاوت است. تمامی شبکه های اجتماعی که میشناسیم یک وجه سرگرمی دارند اما این وجه در شبکه توییتر کمرنگ تر از سایر شبکه هاست. با مدت کمی حضور در این شبکه به راحتی متوجه میشویم که جمعیت آن به نسبت سایر شبکه ها مانند اینستاگرام بسیار کمتر است، و البته قشرهای خاصی نیز در آن حضور دارند.   توییتر مثل استادیوم می ماند   دو دستگی به معنای اختلاف در عقاید و تفکرات به راحتی...

رابطه نوع نگاه و درک و فهم

رابطه نوع نگاه و درک و فهم

رابطه نوع نگاه و درک و فهم بر هیچ کسی پوشیده نیست. زاویه دید انسان ها است که مشخص می کند از یک اتفاق و یا پدیده موجود در اجتماع چه برداشتی دارند. اینکه ما به یک اتفاق اجتماعی به چه دیدی نگاه می کنیم مشخص می کند چه برداشتی از آن داشته باشیم و به دنبال آن برداشت چه واکنشی نشان دهیم. مثل زاویه دید های مختلف نسبت بیماری کروناویروس که این روز ها درگیر ان هستیم. شخصی با زاویه دید اقتصادی به دنبال کسب منافع اقتصادی از این شرایط است و شخصی با نگاه انسانی و الهی نجات جان انسان ها را...

هدف گذاری در فضای مجازی

هدف گذاری در فضای مجازی

هدف گذاری در فضای مجازی و مدیریت استفاده از رسانه به ما کمک می کند تا استفاده مفید از رسانه ها و فضای مجازی را تجربه کنیم. ما چقدر فکر می کنیم که کارکرد شبکه های مختلف اجتماعی برای ما چیست؟ مثلا شبکه ای مانند اینستاگرام برای من چه معنی دارد و چگونه میتواند به من کمک کند؟ تا به حال به این پرسش فکر کردیم؟ مثلا من زیاد استرس میگیرم و میتواند در کم کردن استرسم به من کمک کند؟ یا به عنوان مثال یک فضای تجاری دارم و اینستاگرام میتواند به پشرفت من کمک کند. یا مثلا در فضای علمی که در آن...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها