پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
اوسینت چیست؟

اوسینت چیست؟

اوسینت چیست؟ به جستجوی پیشرفته در منابع اطلاعاتی آزاد اوسینت می گویند. با وجود اینکه راهیابی به اطلاعات درست در یک زمان مناسب و همچنین استفاده از این اطلاعات به سادگی نیست، روش های اوسینتی می‌تواند اینها را ممکن سازد. مقدمه‌ای بر اوسینت در سواد رسانه سرفصلی به نام اوسینت وجود دارد. تعداد بیش از اندازه ای صفحه وب در دیجیتال وجود دارد که هر کدام از این صفحه ها اطلاعاتی را در بر دارند، بیشتر این اطلاعات به صورت آزادانه در اختیار مردم قرار می گیرند. از این مجموعه ها میتوان به فیلم ها، دانشنامه ها، اخبار سایت ها و پیام های شبکه های اجتماعی اشاره...

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در انیمیشن

تفکر رسانه ای در انیمیشن تفکر رسانه ای دراین مبحث اتفاق بسیار بسیار مهمی است. حتی به نسبت بقیه رسانه ها مبحث تفکر رسانه ای در ساختار انیمیشن مهمتر است. و علت آن هم ساده است. به این دلیل که فیلم و سریال عموم مخاطبش بزرگسال است. همچنین موزیک و بسیاری از رسانه ها. اما غالب مخاطب انیمیشن خردسالان، کودکان و نوجوانان هستند. این سه رده سنی با انیمیشن و کارتن تعامل میکنند. که در واقع این موضوع هم میتواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید.     بسیاری از پویانمایی های پرفروش دنیا مانند فروزن Frozen تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری تفکر کودکان ما دارند. نه الزاما تفکر رسانه...

تفاوت فضای حقیقی و مجازی

تفاوت فضای حقیقی و مجازی

تفاوت فضای حقیقی و مجازی مانند تفاوت زندگی کردن و نفس کشیدن است شاید ما در فضای مجازی هم حضور داشته باشیم ولی حضور به معنای احساس خوشبختی واقعی و لذت از زندگی نیست. تفاوت فضای مجازی و حقیقی مانند تفاوت گردو و مغز گردو است گردو ممکن است پوک باشد و یا ممکن است پر باشد ممکن است ظاهر زیبای آن فریبنده باشد و ممکن است که درونی زیباتر از آنچه که نشان می دهد داشته باشد. فضای مجازی نیز دقیقا همین ویژگی ها را دارد شاید ما از تصویر پروفایل یک نفر او را قضاوت کنیم در حالی که او با تصویر پروفایلش بسیار...

چقدر درگیریم

چقدر درگیریم ؟!

صرفا برای اینکه از خود بپرسیم: چقدر درگیریم ؟! آسیب های رسانه و فضای مجازی به چه اندازه ما را طعمه قرار داده اند؟ یک نفری رو فرض کنید در بیابانی بی آب و علف در حال تلف شدن است. اما هنوز حاضر نیست دل از بازی با لبتاب و یا چک کردن شبکه های اجتماعی خود بکند. مشاهده  چنین انسانی شاید در نگاه اول دور از ذهن باشد ولی همین الان در سطح شهر و کوچه و محله های ما هستند کسانی که بین حیات و زندگی و اینترنت اینترنت را انتخاب می کنند. چقدر درگیریم میزان درگیری ما با اینترنت با توجه به مدیریت مصرف...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها