پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
بازنشر یا فوروارد

بازنشر یا فوروارد

بازنشر یا فوروارد یکی از اتفاقاتی که در فضای رسانه ای امروز بسیار رایج است، کپی پیست یا بازنشر است، بدین معنا که مخاطب وقتی یک محتوایی را می بیند فارغ از سندش، فارغ از راست یا دروغ بودنش آن را منتشر می کند. وقتی ازش می پرسی که چرا این محتوا را منتشر می کنی میگه چون در فلان پیج و یا فلان کانال بود. ازش می پرسی سند این مطلب رو مشاهده کردی؟ این حرف راست بود؟ واقعیت این است که ما برای تک تک تولید محتوا و فوروارد هایی که در فضای مجازی انجام می دهیم مسئول هستیم. ذهنیت و تفکر ساختیم برای یک...

حقیقت واقعیت در رسانه ها

حقیقت واقعیت در رسانه ها

حقیقت واقعیت در رسانه ها کدام است؟ رسانه ها همیشه دروغ نمی گویند فقط گاهی، واقعیت را آنطور که دوستش دارند بیان می کنند ... همه ما هر روز اخبار را دنبال میکنیم. منابع خبری زیادی وقایع روز را پوشش میدهند. اما نکته اینجاست چه میزان از آن را پوشش می دهند و یا کدام قسمت از خبر را برای انتشار انتخاب میکنند. چه بخواهیم و چه نخواهیم بسیاری از اخبار و اطلاعاتی که دریافت میکنم اگر حقیقت داشته باشند، کامل نیستند. کسانی که قدرت رسانه ها را در دست دارند به راحتی میتوانند با تحریف اخبار جهت دهی خاصی به آن بدهند. حقیقت واقعیت در...

مدیریت رسانه

مدیریت رسانه

مدیریت رسانه به ما کمک می کند تا بهترین استفاده از رسانه ها را داشته باشیم و از عهده تربیت فرزندان خود به خوبی برآییم. مدیریت مصرف رسانه ما را از آسیب های فضای مجازی ایمن می کند. رسانه ها سهل الوصول ترین ابزار برای مدیریت افکار هستند. هر قشری، هر سن و سالی، هر جنسیتی متناسب با شرایط پیرامون و روحی و فردی خودش به یک سری از رسانه ها علاقه مند هستند. به عنوان مثال نوجوان هایی که درگیر بازی های رایانه ای هستند و پدر و مادر هایی که به علت مشغله های فراوان کمتر درگیر بازی ها هستند و یا...

رژیم مصرف رسانه ای را رعایت کنیم

رژیم مصرف رسانه ای را رعایت کنیم

رژیم مصرف رسانه ای را رعایت کنیم زیرا تغذیه رسانه ای نیز همانند خوراک هر شخص از اهمیت زیادی برخوردار است و نیازمند مطالعه و دانش است اما برای کودکانمان که هنوز به مرحله تشخیص راه درست و غلط نرسیدند و والدین باید این بار را بر دوش بکشند بهتر است با دقت بیشتری ابزار رسانه را در دسترس فرزندانشان قرار دهند. همان گونه که ما به فرزند نوزاد خود چلو کباب و جوجه کباب نمی دهیم چون می دانیم فرزند ما امکان هضم و بلعیدن این غذا را ندارد نباید به فرزندان خود نیز هر گونه رژیم مصرف رسانه ای را پیشنهاد دهیم و حتی...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها