
فایل؛ روانشناسى تبلیغ
تبلیغ و پیام رسانى، یکى از موضوعهاى مهم در دانش روانشناسى اجتماعى است. پیش از آن، در قرآن هم به آن توجه زیادى شده است. از جمله موضوعهایى که از زمان ارسطو بدان پرداخته اند، بحث متقاعدسازى است. این امر، توجه روزافزون روان شناسان اجتماعى را به خود جلب کرده است. در فرایند تبلیغ و متقاعد سازى، عوامل مختلفى چون: منبع ارسال پیام، محتواى پیام، چگونگى ارسال آن و شرایط مخاطبان دخالت دارند؛ از این رو در امر تبلیغات اسلامى هم لازم است به صورت سازمانى به این امر توجه شود؛ زیرا انجام تبلیغ به صورت سازمانى اثربخشى بیشترى دارد.
عناوین مطالب در مقاله موجود:
تعریف تبلیغ / تعریف متقاعدسازى / نظریه هاى متقاعدسازى و تبلیغ / عوامل متقاعدسازى / ویژگیهاى مبلّغ / پیام و مؤلفه هاى آن / طریقه بیان / شنونده یا مخاطب و مؤلفه هاى آن