پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
قاعده ناگفته اینستاگرام و عاقبت قصه!

قاعده ناگفته اینستاگرام

قاعده ناگفته اینستاگرام چندی قبل یکی از مدیران اینستاگرام در یکی از مصاحبه هایش گفته بود؛ مبنای کار ما این بوده است که وقتی مخاطب گوشی همراه خود را آنلایک میکند، ناخودآگاه به سراغ اینستاگرام برود و آن را باز کند. و ما الان شاهد این موضوع هستیم که فرد وقتی حتی ۵ دقیقه زمان خالی دارد برای استراحت، بین درس خواندن، بین جلسات، در اداره، در خانه و موقع کار کردن به سرعت به سراغ اینستاگرام می رود و آن را چک میکند. این خاصیت شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است. درگیر کنندگی که این شبکه ها ایجاد میکنند و جذابیت بصری آنها که...

پنج نیاز ارتباط موثر

پنج نیاز ارتباط موثر

پنج نیاز ارتباط موثر موسی را مامور کرد که نزد فرعون رود و با او گفتگو کند شاید دست از گمراهی بردارد. موسی نگران بود، چگونه با فرعون ارتباط برقرار کند، آن هم ارتباط موثر ارتباط موثر ابزار و مقدماتی میخواهد که تامین آن موسی را نگران کرده است. درست است که تولید پیام و برقراری ارتباط و انتقال پیام در زمان موسی به ساده ترین شکل ممکن انجام میشد و در بالاترین حالت به گفتگوی رودر رو ختم میگشت اما موسی میدانست که چون ماهیت ارتباطات ماهیتی واحد و ثابت است ، فارق از پیچیدگی و یا سادگی ابزار و روشهای ارتباطی ، متاثر از چند...

دوستان مجازی

چقدر از دوستان مجازی دوستای واقعی هستند؟

واقعیت دوستان مجازی خیلی وقت ها نقطه ی پیش روی خیلی از لبخند های آنی و لحظه ای، گریه های شبانه ست موقع خواب. توی دنیای امروز فکر میکنیم دوستان مجازی در رسانه ها واقعا رفیقمان هستند. گاها ممکن هست که باشند اما چند درصدشان؟ اگر به مشکلی برخوریم، اگر همان دختر خانمی که عکسهای خودش را با آرایش و لباس های نامناسب منشر میکند، تصادفی داشته باشد و ظاهر خودش را از دست بدهد چند درصد از فالوور های خودش را از دست خواهد داد؟     این ها واقعیت های این دنیاست که خیلی اوقات توجهی به آنها نداریم. همشه میگوییم از همین الان باید لذت برد. اما...

اهمیت مسئولیت پذیری والدین

اهمیت مسئولیت پذیری والدین

اهمیت مسئولیت پذیری والدین در فضای مجازی و مدیریت مصرف رسانه توسط فرزندان برای تمامی پدر مادر ها قابل درک است. والدین قبول کنند یا نکنند در دورانی بچه دار شدند که مملو از اتفاقات رسانه ای مختلف است و مسئولیت همه این ها با والدین است. اگر سلامت همه جانبه فرزندان ما برای ما دغدغه است که فرزندان ما به سلامت بزرگ شوند بچه های خوش فکر و خلاق باشند باید مسئولیت حضور فرزندان خود را در فضای مجازی بپذیریم و این به معنای این نیست که از حضور آن ها در فضای مجازی جلو گیری کنیم. بلکه یعنی این حضور و وجود را مدیریت کنیم. اهمیت...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها