پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران

تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران

تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران بررسی اختصاری تاریخچه سواد رسانه جهان و ایران : تاریخچه پیدایش سواد رسانه‌ای، به سال ۱۹۶۵ باز می‌گردد. مارشال مک ‌لوهان اولین بار این واژه را بکار برد و نوشت: "زمانی که دهکدۀ جهانی تحقیق یابد، لازم است انسان‌ها به سواد جدیدی بنام سواد رسانه‌ای دست یابند. فرهنگ دیگر در چارچوب مرزهای جغرافیایی تعریف نمی شود. فرهنگ را هم مردم دنیا می سازند." تئوری سواد رسانه‌ای شناختی، توسط جیمز پاتر مطرح شد است. دهه‌ های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را باید دهه‌ های پیوند و ارتباط سواد رسانه ‌ای با تفکرات انتقادی دانست. در این سالها، دپارتمان‌ های دانشگاهی تحلیل فیلم در...

کسب درآمد در فضای مجازی

کسب درآمد در فضای مجازی

کسب درآمد در فضای مجازی و تجارت حلال اینترنتی با رعایت موازین شرعی امکان پذیر است فقط لازم است که ما به دنبال کسب و کار مجازی حلال باشیم. احکام فضای مجازی دقیقا مطابق احکام فضای حقیقی است. درآمدی که از این فضا کسب می شود، مباحث اخلاقی، محرم و نامحرم و خیلی از این موارد و متاسفانه خیلی ها به سلامت این فضا توجهی ندارند به عوان مثال درآمد های سنگینی که خیلی ها حسب فروش فیلتر شکن بدست می آید رزق حرام است که وارد زندگی آدم ها می شود و این می تواند تاثیر زیادی در آینده فرزندان و انسان ها داشته باشد. کسب...

حریم خصوصی

حریم خصوصی

حریم خصوصی و حریم شخصی یکی از مهمترین نیاز های همه مردم دنیا است که با مدیریت مصرف رسانه و افزایش امنیت در فضای مجازی بدست می آید. ما همیشه از فضای مجازی یک استفاده معمول و طبیعی داریم و اصلا احساس نمی کنیم که قصه هایی پشت پرده این ابزار و این فضا هست. یک ابزاری به ما داده اند، با کلی سرویس رایگان جذاب و ما فقط مصرف کننده شده ایم. ما کاری نداریم که واقعیت پشت پرده این اتفاقات چیست خیلی سریع اعتماد می کنیم و صرف اینکه یک شبکه اجتماعی از ما درخواستی می کند و یا به ما می گوید من...

احساسات در فضای مجازی

احساسات در فضای مجازی

احساسات در فضای مجازی چقدر پشت حرفی مجازیمون، حس هست؟! اکثر ما بخشی از زمان روزانه خود را در شبکه های اجتماعی و دنیای فضای مجازی سپری میکنیم. اتفاقات روزمره مان را به اشتراک میگذاریم و از احساساتمان میگوییم. اما چقدرش را؟ یا بهتر بپرسیم چقدر با حس واقعی ما تطابق دارد؟   احساسات در فضای مجازی خود ما چقدر به چیزهایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود اعتماد میکنیم؟ باید بگوییم حرف ها و حس های مجازی در بسیاری مواقع حتی اگر واقعی باشند اغراق شده هستند. برخی برای پنهان کردن واقعیت و ارائه کردن جلوه ی بهتری از خود دروغ میگویند. برخی دیگر نیز...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها