پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
مسئولیت گفتار و رفتار مجازی

مسئولیت گفتار و رفتار مجازی

مسئولیت گفتار و رفتار مجازی بر عهده تک تک کاربران رسانه ها و فضای مجازی است. ما باید با بیشترین مدیریت استفاده از فضای مجازی سالم ترین  و بهترین لحظات را ایجاد کنیم. خدایا! مگذار شرمنده کلماتمان در گفتار و نوشتار شویم ...   مسئولیت گفتار و رفتار مجازی شما اگر بخواهید در یک دفتر روزنامه استخدام شوید و یا برای روزنامه ای مطلب بنویسید؛ باید از زیر ذربین معیار های زیادی عبور کنید و ثابت کنید استحقاق نویسندگی مطالبی که هزاران نفر میخوانند را دارید. زمانی که شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کردند هر فردی یک روزنامه شخصی پیدا کرد! کاملا متعلق به خودش و با اختیار کامل...

جنگ روانی

جنگ روانی

جنگ روانی به وسیله عواملی مانند؛ رادیو، تلویزیون و همچنین با شایعه کردن، از تبلیغات استفاده می کنند تا روحیه طرف مخالف را ضعیف کنند و عقاید آنها را به تحریک بکشند و همچنین بی انگیزه کردن و شکستن اقتدار آنها، ازهدف هایی است که طراحان جنگ روانی در نظر دارند. تاریخچه جنگ به دو گونه، جنگ فیزیکی و جنگ روانی تقسیم می شود. جنگ فیزیکی با آن کاملاً آشنا هستید و لازم نیز در مورد آن بیشتر گفته شود ولی جنگ روانی یکی از ساده ترین روش های زندگی بشر است و علاوه بر جنگ فیزیکی، جنگ روانی نیز از اصول راز بقای انسان بوده است. تاریخچه...

کمی زود باور نباشیم

کمی، فقط کمی زود باور نباشیم!

کمی، فقط کمی زود باور نباشیم! تا از آسیب های فضای مجازی در امان بمانیم. زودباوری در فضای مجازی ریشه بسیاری از مشکلات بوجود آمده برای فعالان و کاربران فضای مجازی است. یکی از مواردی که در کلاس های سواد رسانه باید حتما مورد توجه قرار گیرد دوری از زود باوری است. زودباوری می تواند سبب انحراف افکار و رفتار انسان های بسیاری شود. کسانی که از این اتفاق رنج می برند فقط کافی است نسبت به هر موضوع یا خبری که در فضای مجازی می بینند و می خوانند مقداری شک داشته باشند. کمی، فقط کمی زود باور نباشیم! هرچیزی که در فضای مجازی می...

شلوغی شهر

شلوغی شهر

شلوغی شهر مدیریت مصرف رسانه ها را از ما گرفته است. این شلوغی اجازه نمی دهد از خودمان سوال بپرسیم. استفاده از رسانه ها باید حساب شده و متمرکز باشد. در شلوغی و التهابات شهر، ما هم یکی از آدمهایی شدیم که فقط هر اتفاقی که در اختیارمان قرار می دهند بدون هیچ توجیه و دلیلی استفاده می کنیم. از خودمان نمیپرسیم چرا این سرویس رایگان است از خودمان نمیپرسیم که آیا ارزش این را دارد که خودمان یا فرزندمان را درگیر فلان بازی و یا فلان ابزار شود از خودمان نمی پرسیم که آینده این قصه به کجا می رسد و چه می شود. اگر...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها