پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
چهاردیواری مجازی

چهاردیواری مجازی

چهاردیواری مجازی با هزار مش گوش دار! خیلی راحت در شبکه های اجتماعی هر حرفی را که بخواهیم میزنیم. هر تصویری که بخواهیم به اشتراک میگذاریم. از مسائل خصوصی خود صحبت میکنیم و به راحتی به هر کسی اعتماد میکنیم. غافل از اینکه از زمین تا آسمان فرق است بین دنیای مجازی و واقعی و چهار دیواری امن منزل. در رسانه ها حریم خصوصی دیگر معنای خود را به شکلی که میشناسیم ندارد. داده ها ما به راحتی میتواند در اختیار افراد مختلف قرار بگیرد. حساب های کاربری ناامن و جلعی بسیاری وجود دارند که تنها به قصد سو استفاده از افراد در این شبکه ها حضور...

مدیریت تاثیر پذیری از فضای مجازی

مدیریت تاثیر پذیری از فضای مجازی

مدیریت تاثیر پذیری از فضای مجازی یک رکن اساسی در مدیریت مصرف رسانه ها است. تاثیر پذیری ما از رسانه ها باید آگاهانه باشد و این موضوع با افزایش آگاهی امکان پذیر است. نکته جالب در بحث رسانه این است که افزایش آگاهی آسیب را کم می کند. یعنی من وقتی بدانم فیلم ها چگونه اثر گذاری می کنند؟ ناخودآگاه آسیب قصه کاهش می یابد. و علت این اتفاق این است که ذهن من واکسینه شده است. من می دانم که این فیلم با این تکنیک قصد انتقال این پیام را دارد. و ذهن خود به خود در مقابل این پیام مقابله می کند و...

خود یک رسانه باشیم

خود یک رسانه باشیم

خود یک رسانه باشیم و با استفاده هوشمندانه و حرفه ای از ساده ترین ابزارهای رسانه ای و حتی بازنشر مطالب صحیح رسانه باشیم. همیشه ما فکر می کنیم که اتفاقات رسانه ای الزاما ابزارهای خاص می خواهد، الزاما تکنولوژی های پیشرفته، دستگاه های مدرن، نرم افزارهای جدید باید در اختیار من باشد تا بتوانم یک محتوای رسانه ای ایجاد کنم ولی واقعیت قصه این است که دیگر اینطور نیست. شما امروز با یک گوشی هوشمند ساده، خودتان یک رسانه هستید. شاید این جمله را زیاد شنیده اید. ما می توانیم خود یک رسانه باشیم زیرا یک زمانی عموم مخاطبین به دنبال یک محتوای شرکتی خاص و...

رها کردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی

رها کردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی

رها کردن فرزندان در استفاده از فضای مجازی با تربیت رسانه ای فرزندان در فضای مجازی منافات دارد. والدین باید بر رسانه ها مسلط شوند تا بتوانند با فرزندان خود همراهی کنند. در گذشته مسئولیت های روی دوش والدین کمتر بود. اصل مسئولیت والدین در گذشته تغذیه، پوشش و سلامت بود. اینکه فرزند دلبندشان یک غذای مناسب میل کند، یک لباس مناسب داشته باشد و بدنش سلامت باشد. اما امروزه مسئولیت های والدین با توجه به تفاخر زندگی امروز بیشتر شده است و با ظهور ابزار های رسانه ای مثل موبایل و تلویزیون کامپیوتر و ... مسئولیت های والدین بسیار بیشتر شده است و باید...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها