پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
فقط یک صفحه 7 اینچی!

قضاوت در رسانه ها / فقط یک صفحه ۷ اینچی!

قضاوت در رسانه ها و ساده لوحی افراد در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و نداشتن سواد رسانه ای علت بسیاری از اخبار و حرف های دروغ و جعلی است که این روزها در فضای مجازی میبینم. گاهی ما تنها از طریق یک قاب ۵ یا ۷ اینچی به اطرافمان نگاه میکنیم و صحه میگذاریم بر روی چیزهایی که می بینیم. و افکاری که داریم. در صورتی که ممکن است تنها یک دروغ بزرگ را به ما نشان داده باشند. گاهی حواسمان نیست که قضاوت ما و چیزی که میبینم و چیزی که فرد مقابل از خودش در شبکه های اجتماعی منتشر میکند، می تواند...

تغییر اخلاق و رفتار در فضای مجازی

تغییر اخلاق و رفتار در فضای مجازی

تغییر اخلاق و رفتار در فضای مجازی با عضویت در شبکه ها و کانال ها رخ می دهد. زمانی که مدیریت مصرف رسانه خوبی نداشته باشیم تغییر رفتار می دهیم. احتمالا با آدمهایی مواجه شدید که گاهی آنی و به دفعات ظرف مدت زمان کم، ادبیات و کلمات و حرف هایشان تغییر می کند. یعنی به شکل خیلی جدی وقتی به این آدم نگاه می کنید می گویید که این آدم تا قبلا از این حرف های زشت نمی زد. این ادبیات زشت و سخیف برای این آدم نیست این آدم اصلا حرف زشت و ناسزا نمی گفت ولی الان چطور شده که به این سادگی...

کلاهبرداری در فضای مجازی

کلاهبرداری در فضای مجازی

کلاهبرداری در فضای مجازی با کلاهبرداری در فضای حقیقی تفاوت های ساختاری بسیاری دارد. فریب در فضای مجازی و کلاهبرداری اینترنتی بسیار ساده تر از فضای حقیقی است. خیلی راحت یک سری آدم داخل فضای مجازی کلاهبرداری انجام می دهند. واقعیت تلخ تر این است که خیلی از کسانی که در این فضا هستند به سادگی فریب می خورند و کلاهشان برداشته می شود. حتما شما هم فکر می کنید جزو این دسته نیستید ولی واقعیت این است که دقیقا از کسانی که فکر می کنند جزو این دسته نیستند به سادگی کلاهبرداری می شود. ساختار فضای مجازی به گونه ای است که همه چیز قابل...

بازنشر یا فوروارد

بازنشر یا فوروارد

بازنشر یا فوروارد یکی از اتفاقاتی که در فضای رسانه ای امروز بسیار رایج است، کپی پیست یا بازنشر است، بدین معنا که مخاطب وقتی یک محتوایی را می بیند فارغ از سندش، فارغ از راست یا دروغ بودنش آن را منتشر می کند. وقتی ازش می پرسی که چرا این محتوا را منتشر می کنی میگه چون در فلان پیج و یا فلان کانال بود. ازش می پرسی سند این مطلب رو مشاهده کردی؟ این حرف راست بود؟ واقعیت این است که ما برای تک تک تولید محتوا و فوروارد هایی که در فضای مجازی انجام می دهیم مسئول هستیم. ذهنیت و تفکر ساختیم برای یک...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها