پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
اهمیت حریم خصوصی

اهمیت حریم خصوصی | زوج خوشبخت و فالوور دزد

اهمیت حریم خصوصی همیشه وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود برخی از افراد هستند که میگویند؛ انقدر سختش نکیند، انقدر روحیه مردم را کسل نکنید، انقدر درگیر چیزهای پیش پا افتاده شان نکنید. اما یکی از مصادیق جالب قصه داستانی است که چند وقت پیش اتفاق افتاد. یک زوج جوان که لحظات مختلف زندگیشان را به شکل لایو برای دیگران به اشتراک میگذاشتند. و از جانب فالوور های خود لایک و نظر دریافت میکردند. یک دزد به طور اتفاقی با پیج این زوج آشنا میشود و این دو نفر را فالوو میکند.     خیلی ساده وقتی که یک شب که این خانم و آقا برای گردش به...

خوراک رسانه‌ای

خوراک های رسانه ای

خوراک های رسانه ای خوراک فقط غذا نیست! خوراک یعنی هر چیزی که ما رو پُر میکنه! چه رسانه باشه چه فست فود! خوراک های رسانه ای واقعیت این است که اگر نیمی از مقداری که به غذایی که میخوریم اهمیت می دهیم به غذایی که به ذهنمان میدهیم اهمیت میدادیم, وضعیت اکنون خیلی متفاوت بود. حضور در شبکه های فضای سایبر و رسانه های اجتماعی هیچ مشکلی ندارد اما فعالیت بدون داشتن پیش زمینه های سواد رسانه میتواند خطرناک باشد. همینطور که شاهد وضعیتی که در حال حاضر بر فضای مجازی حاکم است هستیم و رسانه ها از افرادی ناآگاه سو استفاده میکنند و مطالب دروغ را با...

دو روی فضای مجازی

دو روی فضای مجازی

دو روی فضای مجازی این روز ها چقدر میخندیم؟! (از ته دل!) انگار برایمان عادت شده است دیگر. به طور واضح دروغ ها را میبینیم. متوجه حرکات صرفا نمایشی میشویم. خنده های مصنوعی را میفهمیم. گریه های دروغین را هم همینطور. اما عادت شده است. جزئی از روزمره هایمان شده و حتی بعضا از آن لذت هم میبریم! فضای مجازی در بسیاری مواقع همچون سیاه چاله ایست که احساسات را به درون خود میکشد، و تنها چیزی که باقی میگذارد نقابی است از جنس تظاهر. دو روی فضای مجازی متاسفانه پس از مدتی فردی که در شبکه اجتماعی چهره ای غیرواقعی از خود به نمایش گذاشته است، به دلیل احساس...

اصول نویسندگی مؤثر در فضای مجازی

اصول نویسندگی مؤثر در فضای مجازی

اصول نویسندگی مؤثر در فضای مجازی و رسانه به شما کمک می کند تا با اصول تولید محتوا و اصول تبلیغ در فضای مجازی بیشتر آشنا شوید و حضور موثر تری در این فضا داشته باشید. اولین اصل در نویسندگی برای فضای مجازی پرهیز از اطاله کلام است. کوتاه بنویسید و مختصر مخاطب مطلب ساندویچی را بیشتر از برنج و خورشتی دوست دارد. دومین اصل برای نویسندگی موفق در فضای مجازی پرهیز از کلمات نامانوس است. همه فهم بنویسید. طوری بنویسید که همه اقشار مخاطب هدف شما دقیقاً بفهمند که شما چه منظوری داشتید. سومین اصل نویسندگی موفق عدم وجود غلط املایی است. قلت املاعی اعتبار...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها