پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
اعتیاد رسانه ای

اعتیاد رسانه ای

اعتیاد رسانه ای اعتیاد رسانه ای یکی از آسیب های فضای مجازی به شمار می رود و تمامی کسانی که از رسانه ها استفاده می کنند در معرض آسیبب اعتیاد قرار دارند. آیا انقدر که درگیر رسانه ها و دنیای اینترنت هستیم به زندگی واقعیمون هم اهمیت می دهیم؟ نوجوانی که همیشه سرگرم بازی و تفریح در فضای مجازی است و به قدری وابستگی روحی به اینترنت و فضای مجازی پیدا کرده است که حتی لحظه ای نمی تواند از آن دل بکند با قطع شدن اینترنت و وای فای دچار چه آسیب هایی می شود؟ آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که مدیریت...

تغییر اخلاق و رفتار در فضای مجازی

تغییر اخلاق و رفتار در فضای مجازی

تغییر اخلاق و رفتار در فضای مجازی با عضویت در شبکه ها و کانال ها رخ می دهد. زمانی که مدیریت مصرف رسانه خوبی نداشته باشیم تغییر رفتار می دهیم. احتمالا با آدمهایی مواجه شدید که گاهی آنی و به دفعات ظرف مدت زمان کم، ادبیات و کلمات و حرف هایشان تغییر می کند. یعنی به شکل خیلی جدی وقتی به این آدم نگاه می کنید می گویید که این آدم تا قبلا از این حرف های زشت نمی زد. این ادبیات زشت و سخیف برای این آدم نیست این آدم اصلا حرف زشت و ناسزا نمی گفت ولی الان چطور شده که به این سادگی...

فقط یک صفحه 7 اینچی!

قضاوت در رسانه ها / فقط یک صفحه ۷ اینچی!

قضاوت در رسانه ها و ساده لوحی افراد در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و نداشتن سواد رسانه ای علت بسیاری از اخبار و حرف های دروغ و جعلی است که این روزها در فضای مجازی میبینم. گاهی ما تنها از طریق یک قاب ۵ یا ۷ اینچی به اطرافمان نگاه میکنیم و صحه میگذاریم بر روی چیزهایی که می بینیم. و افکاری که داریم. در صورتی که ممکن است تنها یک دروغ بزرگ را به ما نشان داده باشند. گاهی حواسمان نیست که قضاوت ما و چیزی که میبینم و چیزی که فرد مقابل از خودش در شبکه های اجتماعی منتشر میکند، می تواند...

لایه های رسانه ای

لایه های رسانه ای

لایه های رسانه ای مجموعه آموزش تصویری است با موضوعات اهمیت تدوین، اهمیت موسیقی، اهمیت عکس ها و رنگ ها، اهمیت کلمات و جملات و زمان دادن به مخاطب. اهمیت تدوین خیلی از اوقات وقتی که مشغول تماشای فیلم و یا سریالی هستیم ذهن ما در نگاه اول پیام اولیه این محتوا را دریافت میکند. در حالی که ساختار رسانه ها به صورت لایه ای است و تنها در یک بخش خلاصه نمیشود. بنابراین پیامی که ذهن ما دریافت میکند تنها یک پیام ابتدایی از این ویدئو یا عکس است. اما مغز هر چه که زمان بیشتری را صرف مشاهده رسانه میکند و فیلم به جلو...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها