پایگاه جامع سواد رسانه در یک نگاه

شامل دوره های ملی و بین المللی در موضوعات مختلف رسانه ای
بیش از
۰
جلسه کلاس
بیش از
۰
ساعت تدریس
بیش از
۰
دانش پژوه

دوره های آموزشی مجازی و حضوری

موضوعات علمی، پژوهشی و تخصصی تدریس شده

مبانی سواد رسانه

شناخت هویت رسانه و چگونگی اثرگذاری

امنیت در فضای مجازی

تکنیک ها و اصول امنیت کاربری و اخلاقی

تفکر انتقادی در رسانه ها

اصول نگاه نقادانه و تحلیلی دقیق و موثر

بازی های رایانه ای و موبایلی

آسیب ها، فرصت ها و تحلیل کاربردی

تولید محتوای موثر

تکنیک ها و اصول محتوا سازی

تحلیل و ایجاد جریان

شناخت، آفند و پدآفند جریانات مجازی

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

جذب، نگهداری و تبدیل مخاطب

توییتر

اصول و چگونگی فعالیت موثر

یوتیوب

ساختار، ذائقه شناسی و تعامل موثر

آپارات

اصول محتوا سازی و فعالیت موثر

فیسبوک

ساختار شناسی، اصول رشد و فعالیت موثر

پین ترست

محتوا شناسی و اصول کارکرد هدفمند

تخصصی و مهارتی

طراحی حرفه ای سایت

طراحی انواع پرتال ها با وردپرس

دیجیتال مارکتینگ

اصول و روش کسب درآمد اینترنتی

سئو حرفه ای (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه های اینترنتی

اصول کسب و کار دامنه و شناسه ها

تدریس و مدیریت کلاس

اصول سخنوری و مدیریت دقیق کلاس

شبکه های پیام رسان

فعالیت موثر و مدیریت صفحه و کانال

محتوای ویژه

آخرین محتوای جذاب و کاربردی سواد رسانه
انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا

انتخاب تصویر و عنوان مناسب محتوا به نوعی برای مخاطبین شما جدابیت ایجاد می کند عنوان مناسب در کنار تصویر مناسب است که مخاطبین را تحریک می کند برای مطلب شما زمان بگذارند یا نگذارند. عنوان مطلب و عکس شما در فضای مجازی اتفاق بسیار مهمی است. اگر شما بتوانید محتوایی را منتشر کنید که از عنوان و تصویر به روز و خوبی برخوردار باشد توجه مخاطب را در وهله اول جلب کرده اید و همان جلب توجه مخاطب به این مطلب است که ارزش پیدا می کند و باعث می شود که مخاطب مخاطب برای مطالعه و یا استفاده از این مطلب زمان بگذارد...

تعامل با مخاطب رمز موفقیت

تعامل با مخاطب رمز موفقیت

تعامل با مخاطب رمز موفقیت اگر میخواهید پروژه های فرهنگی و مذهبی که در رسانه های تعاملی انجام میدهید، چه سایت باشد چه یک صفحه شبکه اجتماعی ، نهایت بهره وری را داشته باشند، باید مخاطبان خود را درگیر کنید و اصل تعامل با مخاطب رمز موفقیت را فراموش نکنید. مخاطب های شما باید درگیر محتوای شما شوند. باید کامنت بگذارند باید لایک کنند باید بخوانند. و این حسب سیاست گذاری شماست که مثلا در پست اینستاگرامی که منتشر میکنید سوال بپرسید. برای مثال نظر شما چیست؟ شما چه پیشنهادی دارید؟ از تجربیات خودتان بگویید. یا گاهی اوقات پست طنز بگذارید.       مخاطب را باید درگیر کنید. این درگیر...

تاریخچه فضای مجازی جهان و ایران

تاریخچه فضای مجازی جهان و ایران

تاریخچه فضای مجازی جهان و ایران تاریخچه فضای مجازی (اینترنت) در جهان و ایران: پیدایش اینترنت در اواخر دهه ی ۱۹۶۰ از طریق سازمان پروژه های تحقیقاتی شبکه، که توسط وزارت دفاع ایالات متحده ئ آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته اداره می شد، آغاز شد. در سال ۱۹۸۹ اینترنت یا همان فضای مجازی بطور گسترده در دسترس مشتریان خصوصی و تجاری قرار گرفت و از سال ۱۹۹۰ دسترسی به اینترنت بطور رسمی برای سرمایه گذاری تجاری باز شد. در سال ۱۹۹۸ اینترنت به یک رسانه ی جهانی تبدیل شده بود، و مفاهیم متعارف مرزهای ملی را از بین برد. شکل گیری اینترنت را می توان به سال...

بازار شایعه

بازار شایعه

بازار شایعه و دروغ های مجازی در عصر رسانه بسیار داغ تر از قبل شده است و شایعه پراکنی حتی گاهی اوقات برای برخی افراد تبدیل به یک تفریح شده است. بازار شایعات در فضای رسانه خیلی داغ است. جریان های سیاسی مختلف، احزاب فکری مختلف و حتی جریان های منحرف دینی به شکل جدی روی این موضوع کار می شود و از هیچ دروغ و تهمتی هم ابایی ندارند. تنها چیزی که برایشان مهم است این است که افکار مردم را به هم بریزند. مردم نسبت به فلان اتفاق بدبین بشوند و یا خوش بین شوند. یک شایعه توسط یک نفر در فضای مجازی منتشر...

همکاری و تدریس

مجموعه ها، سازمان ها و تشکل ها